וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק מסלים: "בתי חולים ייסגרו באמצע יולי"

אריאל נוי

3.7.2011 / 0:06

נוכח היעדר ההתקדמות במאבק הנמשך כבר למעלה מ-3 חודשים, מתכוונים הרופאים להוביל בהדרגה לסגירתם של כל בתיה"ח. "אנחנו מאוד מצטערים שנאלצנו להגיע למצב כזה"

הרופאים מעלים הילוך במאבקם: יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, הודיע אמש (שבת) כי במסגרת מאבקם, לקראת אמצע החודש כל בתי החולים ייסגרו בהדרגה. "אחרי 104 ימים של שביתה, אין לנו שום הסכם - והעיצומים נמשכים. ישנם פערים מאוד גדולים בינינו לבין האוצר, ולכן אנחנו מתכוונים לסגור בהדרגה את כל בתי החולים בתוך שלושה שבועות, באמצע חודש יולי". ד"ר אידלמן הוסיף כי "אנחנו מאוד מצטערים על כך שנאלצו להגיע למצב כזה ושהחולים ייאלצו לסבול".

שביתת הרופאים - כותרות אחרונות:
לקראת החרפת המאבק: ניסיון אחרון לפשרה
פיצוץ במו”מ עם הרופאים: ”פועלים מאחורי גבנו"
האוצר לבית הדין: להוציא צווי מניעה לרופאים

על פי התוכנית, החרפת הצעדים תיעשה במספר שלבים. בשלב ראשון, קבלת חולים תתאפשר רק על פי תקן התפוסה של בית החולים, ללא חריגות. בנוסף, רופאים מתמחים יעשו שש תורניות בחודש, במקום 12, מה שישפיע על זמינות בית החולים בשעות אחר הצהריים ובשעות הלילה. לאחר מכן, גם רופאים מומחים יוגבלו בהדרגה - מה שבעצם יביא לכך שבתי החולים ייסגרו. "מאמצע החודש אין רופאים שמשובצים לתורניות", הסביר ד"ר אידלמן.

במקביל, גם הרופאים במרפאות החוץ ובקופות החולים כללית ולאומית לא יעבדו לשעות נוספות. "לפני חודש וחצי הכרזנו על החרפת הצעדים, ואנחנו נבצע אותם לאט לאט בחודש הקרוב", אמר ד"ר אידלמן. "לא רצינו שזו תהיה מכה קיצונית למערכת – התחשבנו בבקשתה של נשיאת בית הדין, נילי ארד, ולכן בחרנו לפעול בהדרגה ולא בבת אחת".

המו"מ יימשך בתחילת השבוע

ד"ר אידלמן הוסיף כי הוא "מודאג שמערכת הבריאות תיפגע בגלל סירוב האוצר לחתום על הסכם לטווח ארוך. חבל שבמקום לנהל משא ומתן, האוצר בוחר לבקש הוצאת צווים מבית המשפט".

ביום חמישי, החליט בית הדין הארצי לעבודה בראשות השופטת נילי ארד שלא להוציא צווי מניעה לרופאים השובתים. בימים ראשון ושני צפוי להתקיים משא ומתן אינטנסיבי בחסות בית הדין, וביום שני יתכנסו הצדדים להמשך דיון בבית הדין הארצי. לבקשת השופטת, הסכימו הרופאים על מספר הקלות – ביניהן פעילות סדירה של מרפאות החוץ וקבלת פניות חולים הזקוקים לטיפול מיידי.

במקביל, ממשיכות גם האחיות בהחרפת המחאה, במסגרתה הפחיתו מאות מיטות נוספות מכל מחלקה אשר לא אוישו בה בפועל מלוא תקני האחיות בהתאם להסכם התקינה המחייב. יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, הודיעה לכל ראשי ועדי האחיות בבתי החולים בארץ כי השבוע תחריף ההסתדרות את המחאה.

עוד על שביתת הרופאים:
הרופאים: "זה יהיה מאבק ארוך"
הממונה על השכר באוצר: ”מאבק הרופאים - חוצפה"
שביתת הרופאים: אין עומס והחולים מזדהים
דעה: מדוע שובתים הרופאים?

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully