וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבא: "הפגייה שהזדהמה תיפתח בשבוע הבא"

אריאל נוי

11.5.2011 / 11:38

בבית החולים שיבא בתל השומר עדיין מוחזקים שמונה פגים בבידוד לאחר שהתגלה במחלקה זיהום של חיידק הקלבסיאלה. בבית החולים אומרים כי לא התגלו זיהומים נוספים והפגייה תיפתח בקרוב

הפגייה בבית החולים שיבא בתל השומר תפתח במהירות המרבית - כך מבטיחים הבוקר (רביעי) בכירים בבית החולים. הפגייה נסגרה בתחילת השבוע לקליטת פגים חדשים, עקב מותו של אחד הפגים מזיהום של חיידק הקלבסיאלה וגילוי החיידק בפגים נוספים. ד"ר ציפי שטראוס, רופאה בכירה בפגייה וסגנית מנהל בית החולים ספרא לילדים בתל השומר, אמרה כי "מבחינת הפגייה אין זיהומים חדשים, מעבר למה שהיה לנו בימים האחרונים".

לדברי שטראוס, "במהלך היממה האחרונה חל שיפור במצבו של אחד הפגים שחלה קלינית בחיידק הקלבסיאלה. הפג מטופל באמצעות אנטיביוטיקה, נושם בכוחות עצמו ומצבו יציב. במקביל, הסתיים הליך הבידוד של הפגים שאובחנו כנשאי החיידק – והם הופרדו משאר הפגים".

מבית החולים תל השומר נמסר, כי "הפגייה עדיין סגורה לקבלת פגים חדשים, אך במידה ולא יתגלו מקרים נוספים במהלך סוף השבוע היא תחזור לפעול במתכונת הרגילה בראשית השבוע הבא". שטראוס הסבירה כי "ישנם שמונה פגים שכרגע הם בבידוד, מתוכם שלושה חולים קלינית, שניים כבר בריאים לגמרי, שניים מוגדרים כנשאים ובמצבו של פג נוסף שחלה יש שיפור ניכר והוא בתהליך החלמה".

חיידק הקלבסיאלה הינו חיידק הנישא במערכת העיכול, מועבר בקלות במגע, ועלול לגרום לזיהום בחולים מאושפזים עם מערכת חיסונית פגיעה ובכללם אוכלוסיית הפגים. החיידק מפתח מנגנוני עמידות לאנטיביוטיקה אולם עדיין קיימות אנטיביוטיקות יעילות כנגדו, בהם משתמשים בטיפול בכל הפגים החולים. ההתפרצות האחרונה של החיידק בבית החולים שיבא אירעה בשנת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully