וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלב נגד שפעת: פיתוח ישראלי חדש יילחם במחלה

אריאל נוי

2.3.2011 / 15:17

חברת אימיורון האוסטרלית וחוקרים מבית החולים הדסה בירושלים הוציאו פטנט על טיפול חדש במחלת השפעת המבוסס על נוגדנים שהופקו מחלב פרה. "עד כה נוסה הטיפול רק על בעלי חיים"

פיתוח ישראלי לטיפול בשפעת קיבל היום (רביעי) אישור לפטנט באוסטרליה. התרופה החדשה מבוססת על טכנולוגיה שפותחה על ידי צוות חוקרים בראשות פרופ' ירון אילן מבית החולים הדסה בירושלים ומאוניברסיטת מלבורן שבאוסטרליה. הטכנולוגיה מבוססת על נוגדנים שפותחו מחלב פרות שנחלב מיד לאחר המלטה. בפועל מבוצע ייצור הנוגדנים על ידי חברת אימיורון האוסטרלית שאילן הוא מנהלה הרפואי.

פרופ' אילן הסביר לוואלה! חדשות כי "מדובר בתרופה שנבדקה על בעלי חיים בלבד. בעוד כמה חודשים נתחיל על בני אדם. היתה לנו הצלחה מאד גבוהה בניסויים בבעלי החיים ואם זה יעבוד גם אצל בני אדם, מדובר בבשורה למאבק במחלת השפעת". לדברי פרופ' אילן, את התרופה מכינים מחלב של פרה אחרי לידה. "חלב הפרה מכיל נוגדנים של שפעת, נוגדנים אלה עשויים להתמודד עם זנים שונים של השפעת". עוד הסביר אילן כי "אנחנו מחסנים את הפרות קודם במיוחד נגד השפעת, לוקחים את החלב הראשון שנחלב ממנה, הופכים אותו לאבקה וכך מייצרים את הנוגדנים".

חברת אימיורון נסחרת בבורסה האוסטרלית והדסית – חברת יישום הטכנולוגיות של הדסה - היא בעלת המניות העיקרית בחברה. לפני מספר חודשים הסתיים בהדסה בהצלחה ניסוי קליני של מתן תרופה חדשה לסכרת ולמחלת כבד שומני המבוססת גם היא על נוגדנים המופקים מחלב מסוג זה. תוצאות הניסויים הראו את הבטיחות והיעילות של שימוש בתרופה זו ועל בסיס תוצאות אלו מכינות הדסה והחברה מחקר רב מרכזי גדול בארצות הברית וישראל אשר יבחן את השפעת התרופה באוכלוסיות גדולות של חולים במחלות אלו. "הניסויים המתוכננים יבחנו את השפעת הנוגדנים לשפעת המופקים מחלב זה למניעת זנים שונים של שפעת ובכללם שפעת חזירים. התרופה החדשה ניתנת דרך האף או בכדורים למציצה. זו תרופה טבעית לגמרי וזו בהחלט בשורה משמחת ברגע שזה יעבוד על בני אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully