וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 35 מת משפעת החזירים, הרביעי החודש

אריאל נוי

25.1.2011 / 16:27

חולה ללא מחלות רקע שאף עבר טיפול ייחודי בביה"ח הדסה, מת היום מהמחלה. בבתי החולים בארץ מאושפזים 50 חולים שמצבם מוגדר כקשה הסובלים משלל סוגי השפעת

גבר בן 35 מת היום (שלישי) משפעת החזירים בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. החולה אושפז תחילה בבית החולים הדסה בירושלים, אך הועבר לבילינסון לפני כשבועיים כשהוא במצב קשה לטובת טיפול ייחודי שלא הצליח להציל את חייו. בכך עלה מניין המתים משפעת החזירים בעונת החורף הנוכחית לחמישה, וארבעה בשבועיים האחרונים לבדם. ממשרד הבריאות נמסר כי עד לסוף השבוע אושפזו בבתי החולים 50 חולים במצב קשה משפעות שונות (עונתית או חזירים), 32 מהם עדיין מאושפזים בטיפול נמרץ.

ביום שישי האחרון היה זה תושב הגליל המערבי, בן 62, שמת מהמחלה בבית החולים בנהריה. הוא אושפז כמה ימים קודם לכן, ואובחן תחילה כחולה בדלקת ריאות ובמחלות נוספות. במהלך אשפוזו התברר שהוא חולה גם בשפעת החזירים, מצבו הידרדר וחרף מאמצי ההחייאה, נקבע מותו.

20% מהישראלים התחסנו

כשבוע קודם לכן, מתו שתי נשים מבוגרות מסיבוכים של שפעת החזירים. בבית החולים ברזילי באשקלון מתה אישה בת 63 שסבלה ממחלת רקע, ואילו בבית החולים סורוקה בבאר שבע מתה אישה בת 73, שאף היא סבלה ממחלות רקע.

על אף העלייה במקרי המוות, אמש פירסם משרד הבריאות נתונים בנוגע לתחלואה בשפעת, וציינו כי חלה ירידה בשיעור החולים, בעיקר בקרב צעירים. במשרד ציינו כי הירידה הורגשה בעיקר במספר הפניות שהגיעו למרפאות הקהילתיות. מנהל השירות למחלות זיהומיות בילדים בבית החולים "העמק" בעפולה, פרופ' דן מירון, אמר לוואלה! חדשות כי "למרות שהשפעת בירידה, התחלואה במחלה עשויה ללוות אותנו גם אחרי חודש מרץ". פרופ' מירון הוסיף כי הוא ממליץ לאנשים הנמצאים בקבוצות הסיכון כמו נטייה להשמנה, חולים בסוכרת, במחלות נוירולוגיות ובמחלות נשימה, ילדים ואנשים עם מחלות ממאירות, לבוא ולהתחסן.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות, כי פחות מ-20% מהישראלים התחסנו נגד השפעת, וזאת למרות העלייה במודעות לחשיבות ההתחסנות לאחר מותו של עידן לוי בן ה-15 מהמחלה, לפני מספר שבועות. על רקע הדיווחים שמלאי החיסונים אוזל, בתחילת השבוע קיבלו קופות החולים הגדולות משלוח של כ-20,000 מנות חיסון נוספות. יודגש כי החיסון המסופק בקופות החולים מהווה חיסון הן לשפעת העונתית והן לשפעת החזירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully