וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אנטיביוטיקה לא מרפאת דלקת אוזניים

ילדים הסובלים מדלקות אוזניים חוזרות עלולים לסבול מבעיות התפתחותיות, אבל הורים רבים לא יודעים שאנטיביוטיקה אינה מרפאת

בריאותם של מאות אלפי ילדים עלולה להיפגע, לאחר דלקות אוזניים שאינן מטופלות כראוי. מחקר שמיעה שנערך בבריטניה חשף כי השימוש באנטיביוטיקה לדלקות אלו לא תמיד עוזר בריפוי. עוד עולה, כי ילדים ששמיעתם נפגעת תדיר מדלקות אוזניים חוזרות עלולים לסבול מבעיות התפתחותיות.

ילדים רבים סובלים בכל שנה מדלקות אוזניים. ד"ר איאן וויליאמסון מאוניברסיטת סאות'האמפטון, טוען שרופאים רבים פונים מהר מדי לטיפול אנטיביוטי. "אנטיביוטיקה אינה בהכרח הפתרון הנכון לבעיות אוזניים ולגורמים שלהן", צוטט וויליאמסון ברשת ה-BBC. "אני חושש כי בשל האמונה הרווחת שאנטיביוטיקה מרפאת הכל, הורים רבים אינם מודעים לטיפול הטוב ביותר לדלקות אוזניים". במקום אנטיביוטיקה, מציע ד"ר וויליאמסון גישה הוליסטית יותר, שבסיסה החדרת צינוריות לאוזניים, המנקזות החוצה את הנוזל שהצטבר בתוך האוזן.

וויליאמסון טוען שאם הדלקות אינן מטופלות כראוי, הילדים, ששמיעתם נפגעת לפרקים, עלולים לסבול מבעיות בדיבור ובפיתוח שפה. הילדים עלולים לסבול גם מבעיות בריאותיות, עקב הרג החיידקים הטובים בגוף על ידי האנטיביוטיקה, שהיו יכולים למנוע את הישנות הדלקות.

"חשוב מאוד שהורים יהיו מודעים לכך שאנטיביוטיקה עוזרת רק לאחוז קטן של ילדים הסובלים מדלקות, ואינה מומלצת כלל בסוגים מסוימים של דלקת אוזניים", אמרה ויויאן מייקל, מובילת מחקר השמיעה. "חשוב לפנות לרופא מיד כשמתגלה דלקת, ואם הדלקות חוזרות יש לפנות למומחה אוזניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully