וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 17% מההורים חוששים לחסן את ילדיהם

נעמה טלמור

19.11.2008 / 19:10

עם זאת, לפי ממצאי משרד הבריאות, רוב ההורים מחסנים את ילדיהם באופן קבוע. "נעמיק את ההסברה באשר לחשיבות החיסונים"

90% מההורים בישראל מחסנים את ילדיהם באופן קבוע, ו-87% מהם מאמינים להמלצות הרופאים לגבי חשיבות החיסונים. כך עולה מסקר שערכו האיגודים לרפואת ילדים, ההסתדרות הרפואית ומשרד הבריאות. עוד מצאו הסוקרים, כי קרוב למחצית מציבור ההורים (44%) נחשפו לפרסומים הנוגעים לסיכונים שבמתן החיסונים. כמחצית מהם לא הושפע מהמידע שניתן נגד חיסונים בעוד 17% ציינו שיהססו לחסן את ילדיהם.

מהסקר עולה גם, כי לפרסומים נגד חיסונים יש אכן השפעה. נמצא כי 92% מההורים שלא נחשפו לפרסומים השליליים בתקשורת נגד מתן חיסון מאמינים להמלצות הרופאים בדבר חשיבות מתן החיסונים, לעומת 80% מההורים שנחשפו לפרסומים אלה. 78% מההורים מאמינים שהיתרונות של מתן החיסונים עולים על הסיכונים. עוד נמצא כי 7% מההורים שנחשפו לפרסומים השוללים מתן חיסונים סבורים שהסיכונים הכרוכים בהם גוברים על היתרונות.

יושבי הראש של איגודי רפואת הילדים הביעו סיפוק מנתוני הסקר, לפיהם המכריע של ההורים מחסנים את ילדיהם וסומכים על מערכת הבריאות. עם זאת, לדבריהם, "ברור כי בקרב חלק מהציבור ניכרת השפעתם השלילית של פרסומים בדבר הסכנות שבחיסונים, והוא עלול להירתע מחיסון הילדים נוכח המידע המוטעה שפורסם בהם".

"בכוונתנו להעמיק את ההסברה בקרב רופאים והצוות המטפל באשר לחשיבות החיסונים", אמרו יושבי הראש של האיגודים הרפואיים. "אנו מדגישים כי החיסונים הם הטכנולוגיה הרפואית הבטוחה והיעילה ביותר, וכי הם גרמו להדברת מחלות קטלניות ולירידה חדה בתחלואה ובסיבוכים ממחלות מדבקות. החיסונים גם מקטינים את הצורך באנטיביוטיקה הגורמת לעתים להיווצרות חיידקים עמידים המקשים על הטיפול. הימנעות מחיסונים מסכנת את הילדים ועלולה לגרום לעלייה בתחלואה ואף למגיפות".

  • עוד באותו נושא:
  • חיסונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully