וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים: מרפאה שמשרתת אלפים תהרס

25.3.2007 / 17:01

מרפאת קופ"ח הכללית בסילוואן מספקת שירותי רנטגן, דיאליזה ובדיקות דם שלא ניתן לקבל במקומות אחרים במזרח העיר

על פי צו שהוציאה עיריית ירושלים, בעוד שלושה ימים תיהרס עד היסוד מרפאה של קופת חולים כללית שמשרתת יותר מ-3,000 מבוטחים.

המרפאה הוקמה בשנת 2003, בהשקעה של מיליוני שקלים. לדברי מוחמד סמרין, מנהל המרפאה, מדובר באחת המרפאות המתקדמות והגדולות ביותר במזרח ירושלים. המרפאה ממוקמת בשכונת [[סילוואן]], ומספקת שירותים רבים שלא ניתן לקבל במרפאות אחרות בשכונות מזרח העיר.

"המרפאה בסילוואן היא היחידה באזור שעומדים לרשותה מכשירי רנטגן ו[[דיאליזה]]. יש לנו מעבדה רצינית לבדיקות דם, ועובדים אצלנו יותר מעשרים רופאים בתחומים שונים", אמר היום סמרין בשיחה עם וואלה! חדשות. "גם אנשים ששייכים לסניפים אחרים של קופת חולים כללית, מגיעים לחלק מהטיפולים המתקדמים יותר למרפאה שלנו".

את עיריית ירושלים, כך נראה, הדברים הללו לא מרשימים. ב-15 במרץ הודיעה העירייה לאנשי המרפאה כי בתוך שבוע ימים עליהם לפנות את כל הציוד הרפואי, מכיוון שהמבנה מיועד להריסה מאחר ואיננו חוקי.

אין היתרי בניה. בכלל

ד"ר מאיר מרגלית, פעיל "הוועד נגד הריסות בתים", אמר היום לוואלה! חדשות כי כמעט כל הבניינים בשכונת סילוואן בירושלים נחשבים לבלתי חוקיים, מכיוון שהעירייה אינה נותנת היתרי בנייה לתושבים באזור. "במקום לפתור את הבעיה, כלומר לשנות את מדיניות הבנייה, העירייה החליטה להרוס מפעל חברתי ורפואי חשוב שמספק שירות לאלפי תושבים", אמר מרגלית.

תושבי סילוואן החליטו לצאת למאבק, במטרה להציל את המרפאה. הם פנו לבית המשפט, בסיוע עמותת "רופאים לזכויות אדם", וביקשו לבטל את צו ההריסה. הדיון על עתידה של המרפאה יתקיים השבוע, ביום רביעי ה-28 במרץ. "השקענו שנים בעבודה מסורה וקשה, בניסיון לפתח שרות בריאות ברמה גבוהה לתושבים", אמר מוחמד סמרין, "חבל שהעירייה רוצה להרוס את מה שבנינו כאן".

אם המרפאה תיהרס, הנפגעים הגדולים ביותר יהיו מאות המטופלים הקשישים, שתלויים במכשירים מתקדמים שאינם קיימים במרפאות אחרות באזור. "מה יעשה אדם שחייו תלויים בטיפולי דיאליזה?", אומר מנהל המרפאה. "זו אכזריות נגד זקנים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "צו ההריסה הוצא על ידי בית המשפט לאחר שעיריית ירושלים הגישה כתב תביעה כנגד הבעלים על עבירות בנייה. מדובר בצו הריסה כנגד תוספת בנייה שנבנתה ללא אישור. העירייה תבחן את התקדמות התהליכים להוצאת אישור לנכס ובהתאם לממצאים תודיע לבית המשפט מה עמדתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully