וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק דם טבורי ישראלי מציע שירותים בחינם

27.11.2006 / 16:24

ביה"ח מעייני הישועה הקים בנק לאיסוף דם טבורי כשירות שיינתן חינם לנולדים בו, לשם הצלת חיים יהודים בכל העולם

המרכז הרפואי מעיני הישועה, הממוקם ב[[בני ברק]], הקים בנק לאיסוף [[דם טבורי]] הנותן את שרותיו בחינם לשם להצלת חיים יהודים בכל העולם.

הדם הטבורי מכיל [[תאי גזע]] ומשמש לריפוי מחלות דם רבות וכשל של [[המערכת החיסונית]]. הוא נאסף מחבל הטבור לאחר הלידה ומועבר לבנק הדם הטבורי שם הוא נשמר למקרה שתאי הגזע של הילד מצריכים שימוש בו או כאשר אדם אחר זקוק לעירוי. תאי הגזע הינם תאים שעדיין לא עברו תהליכי התמיינות סופיים לסוגי [[רקמות]] שונים ולכן מסוגלים להתמיין לפי הסביבה בהם הם נמצאים לתאים מרקמות שונות. [[שתל]] של תאי גזע מדם טבורי אינו מזוהם ב[[וירוסים]] ולכן הסבירות להתפתחויות ולסיבוכים לאחר ההשתלה קטנה יותר.

תאי גזע יכולים לעזור בטיפול ב[[לוקמיה]], מחלות הפוגעות במערכת החיסונית כמו [[טי-זקס]], [[אנמיה פנקונית]] ומחלות קשות נוספות. מומחים רפואיים מאמינים שבעזרת מחקרים נוספים יוכלו תאי הגזע לעזור בריפוי מחלות נוספות כגון [[אלצהיימר]], [[סכרת]], [[מחלות לב]] ו[[כבד]], מחלת ה[[פרקינסון]], פגיעות ב[[עמוד השדרה]] והרשימה עוד ארוכה.

איסוף תאי הגזע הינו הליך רפואי פשוט, נטול כאבים וסיכונים ליולדת ולתינוק. אולם, עלותו של הליך איסוף הדם ואכסונו יכול להגיע לסכום של 1000 דולרים. כאמור, המרכז הרפואי מעייני הישועה, בשיתוף ארגון "דור ישרים", החליטו לספק שרות זה חינם לכל התינוקות הנולדים בבית החולים, בו נולדים כ- 7000 תינוקות בשנה. התוכנית החדשה של מעייני הישועה תאפשר לתורמים להחליט האם ברצונם לתרום את הדם לבנק הטבורי הציבורי או לשמר אותו בבנק הפרטי לשימושם של קרובי משפחתם בלבד.

"דם טבורי היה נחשב בעבר לפסולת רפואית אשר יש להיפטר ממנה לאחר הלידה", מסביר ד"ר יורם ליוור, מנכ"ל בית החולים מעייני הישועה,"אבל מחקרים הוכיחו, כי הדם הזה נחשב למקור יקר ערך של תאי גזע שניתן להשתמש בהם לטיפול ביותר מ- 45 מחלות ופגעים במערכת החיסונית". הפרוייקט זכה לברכת ותמיכת רבנים אורתודוקסים מובילים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully