וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני עשור: ההפסד ההיסטורי של ארה"ב לארגנטינה

דאנקן, אייברסון ולברון הצעיר הושפלו, ג'ינובילי הדהים את פופוביץ' וארה"ב חטפה סטירה מצלצלת. נזכרים במשחק ההיסטורי מאתונה

אלן אייברסון במדי נבחרת ארה"ב באתונה 2004. GettyImages
קריאת השכמה לכולם. אייברסון אחרי ההשפלה/GettyImages

נבחרת ארה"ב סיימה את ההכנה למונדובאסקט ללא הפסד וכהרגלה מכוונת אך ורק לזכייה בזהב, אולם שלושה ימים לפני יריית הפתיחה לאליפות, היא מקבלת תזכורת כואבת למה שעשוי לקרות אם תזלזל או לא תבוא מוכנה. בדיוק היום (חמישי) לפני עשר שנים חטפה נבחרת ארה"ב סטירה מצלצלת עם הפסד 89:81 לנבחרת ארגנטינה בחצי גמר באולימפיאדת אתונה, שהיה קריאת השכמה לכולם בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. בארה"ב ובארגנטינה מציינים היום עשור למשחק ההיסטורי, חוששים או מקווים לשחזור נוסף.

טים דאנקן, דווין וויד, אלן אייברסון וגם כרמלו אנתוני ולברון ג'יימס הצעירים היו שותפים לאחד מרגעי השפל בהיסטוריה של נבחרת ארה"ב. בפעם הראשונה מאז 1992, אז ארה"ב החלה להעמיד סגלים של כוכבי NBA, היא סיימה ללא מדליית הזהב האולימפית. לארי בראון וחבורתו הגיעו למשחק עם ביטחון גבוה במיוחד, למרות שהפסידו שלושה משחקים במהלך הטורניר.

גרג פופוביץ', עוזר מאמן נבחרת ארה"ב דאז, צפה מהספסל בהצגה ענקית של שחקנו בסן אנטוניו מאנו ג'ינובילי. שנתיים לפני כן ארגנטינה עשתה היסטוריה בפעם הראשונה, כשניצחה את ארה"ב לראשונה בסגל שחקני NBA. מאנו צלף מכל פינה בדרך ל-29 נקודות ודור הזהב של נבחרת ארגנטינה, שחלקו נכלל בסגל עד עצם היום הזה גם בגיל כה מתקדם, חגג עוד הישג נפלא. מהנבחרת ההיא נותרו שלושה שחקנים שיובילו את הסגל של האלביסלסטה גם במונדובאסקט הקרוב. ג'ינובילי אמנם לא יהיה שם, אבל אנדרס נוצ'יוני, לואיס סקולה ו-וולטר הרמן, שכיכבו גם בניצחון ההוא, שוב יהיו שם.

עשר שנים אחרי, ארגנטינה רק מייחלת להדרן אחרון מדור הזהב וארה"ב מקווה שהפעם המפלה לא תחזור על עצמה.

צפו בתקציר המשחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully