וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: נבן ספאחיה מונה למאמן הקבוצה

26.6.2017 / 12:05

לאחר הפיצוץ עם בלאט, מינו הצהובים מאמן חדש והשיבו את הקרואטי בן ה-54 לקדנציה שנייה ביד אליהו, ויציגו אותו רשמית במסיבת עיתונאים בראשון. גודס ובורשטיין צפויים לשמש כעוזריו

one

המסע למציאת מאמן חדש הסתיים היום (שני) סוף סוף עבור מכבי תל אביב, שהודיעה על מינויו של נבן ספאחיה, שחתם לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת. לאחר שהמגעים עם דיוויד בלאט פוצצו ברגע האחרון, סימנו הצהובים את הקרואטי למועמד המוביל לקבל את המושכות, ובימים האחרונים היה ברור שאלא אם יקרה משהו בלתי צפוי הוא יחזור לקדנציה שנייה ביד אליהו. כעת, לאחר שוהסרו המחסומים האחרונים מול אטלנטה מה-NBA, ספאחיה שב למועדון אותו אימן ב-2006/07.

בהודעת המועדון נכתב: "נבן ספאחיה הוא ג'נטלמן נפלא, מאמן בעל ידע אדיר בכדורסל ומנטור עם גישה מצוינת לשחקנים ולצוות, המכיר היטב את המערכת במכבי וחוזר אליה כמאמן מנוסה וטוב עוד יותר, לאחר שצבר ניסיון רב בעשר השנים האחרונות הן ביורוליג והן ב-NBA ונפתח לעולמות חדשים. ספאחיה יגיע ארצה לקראת סוף השבוע ויוצג במסיבת עיתונאים רשמית ביום ראשון".

כעת יוכלו מכבי תל אביב ומאמנה החדש-ישן, לעבוד בראש שקט על בניית הסגל לעונה הבאה. הצהובים כבר החתימו הקיץ את אלכס טיוס וג'ון דיברתולומאו, וצפויים להודיע בתקופה הקרובה גם על צירופם של כארם משעור וטייריס רייס.

בתוך כך, ספאחיה דרש את גיא גודס בקבוצה. גודס סיכם את תנאיו במועדון אך טרם חתם על החוזה מכיוון שבין הצדדים היו חילוקי דעות על הסכום שירוויח. גודס ירוויח בסופו של דבר כ-150 אלף דולר בצהוב. טל בורשטיין צפוי גם הוא להצטרף לצוות המקצועי, וישמש כעוזר מאמן שני.

עוד בנושא:

"מכבי טעתה כשלא נתנה לי להמשיך": נבן ספאחיה בראיון לוואלה! ספורט בנובמבר 2015
מכבי תל אביב: נבן ספאחיה סיכם, חתימתו מתעכבת בגלל חוקי ה-NBA
הברירה שאחרי המחדל: האם נבן ספאחיה הוא האיש הנכון למכבי תל אביב?
כישלון שמכבי תל אביב תקנה היום: בחזרה לעונת הבכורה של נבן ספאחיה ביד אליהו
הגיון גדלות: המינוי של נבן ספאחיה הוא מבחן למכבי תל אביב
מכבי תל אביב: טייריס רייס מתקרב, אנדרו גאודלוק בדרך החוצה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברוכים השבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספאחיה (54) החל את קריירת האימון שלו כעוזר מאמן במספר קבוצות בקרואטיה באמצע שנות התשעים. ב-2000 מונה למאמנה הראשי של ציבונה זאגרב, ובעקבות ההצלחה קיבל ב-2001 את תפקיד המאמן הלאומי של נבחרת קרואטיה, בו שימש עד 2005. בשנות האלפיים אף שימש כמאמן ראשי בנובו מסטו, סראטוב וריטאס וילנה, לפני שמונה למאמן מכבי תל אביב בקיץ 2006. בשורות הצהובים רשם עונה אירופית בינונית שהסתיימה ברבע הגמר, עם הפסד 2:1 לצסק"א מוסקבה. התואר היחיד של הצהובים באותה עונה היה האליפות, ובמהלך הקיץ בחרו ראשי המועדון להחליף את ספאחיה בעודד קטש.

לאחר שעזב את מכבי תל אביב אימן ספאחיה את טאו ויטוריה (2007/08), ולנסיה (2008-2010), פנרבחצ'ה (2010-2012) וציבונה זאגרב (2013), לפני שמונה לעוזרו של מייק בודנהולצר באטלנטה ב-2014 - תפקיד בו שימש עד העונה האחרונה.

עוד באותו נושא

הברירה שאחרי המחדל: האם נבן ספאחיה הוא האיש הנכון למכבי תל אביב?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully