וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב חגגה 36 שנות שלטון של קדאפי

1.9.2005 / 19:42

חגיגות ענק נערכו בטריפולי לכבוד המנהיג הוותיק ביותר בעולם הערבי. גם חברות הנפט המערביות בירכו את העם הלובי ביום המהפכה

מאות אלפי אזרחים לובים חגגו אתמול את יום השנה ה-36 לעלייתו לשלטון של מנהיג המדינה, קולונל מועמר קדאפי. כיכר השאהידים שבמרכז טריפולי הוסבה לאתר מסיבת רחוב מרהיבה. החוגגים רקדו לצלילי מוסיקה מסורתית שהושמעה ברמקולים, על רקע זיקוקים ותצוגות אור-קוליות מעל חופי העיר.

הפגנת התמיכה העממית נראית גם כתגובה מעוצבת היטב לקונגרס אופוזיציוני, שנערך לפני כחודשיים בלונדון, ובו החליטו מנהיגים לובים גולים לפתוח במערכה שקטה להפלת השלטון בלוב.

קדאפי עצמו לבש חולצה צבאית ללא שרוולים ושאינה מכופתרת, הרכיב משקפיים ונראה רגוע מאוד, כאשר הופיע בשעות הערב על מרפסת בקהל כדי לקבל את תשואות הקהל ומתנות מתומכיו הרבים. הוא קיבל לידיו מסמך, תחת הכותרת "כתב הנאמנות", שעורכיו טוענים כי העם הלובי חתום עליו. במסמך מופיעה שבועת אמונים של העם הלובי ל"מורו ומנהיגו".

האירוע ההמוני קיבץ את כל הטיפוסים השונים המרכיבים את המרקם החברתי המגוון של המדינה – מנוודי מדבר בשמלות, דרך נשים ברעלות שחורות ועד צעירים עירוניים בטי-שירטס.

הקולונל קדאפי מעולם לא העלה את עצמו בדרגה

המנהיג הלובי הנמרץ וההפכפך עלה לשלטון בגיל 27, כאשר הדיח את המלך אידריס בהפיכה הצבאית ב-1 בספטמבר 1969. הקולונל קדאפי מעולם לא העלה את עצמו בדרגה ולא העניק לעצמו כל תואר מלבד "מורה המהפכה". הוא המנהיג הוותיק ביותר בעולם הערבי.

קדאפי הוציא את לוב משנים ארוכות של בידוד כאשר הודיע על תוכניתה של לוב לחזור בה מכוונתה לפתח נשק להשמדה המונית. בכך משך משקיעים רבים לארצו ועודד מנהיגים רבים בעולם לחדש עם לוב את הקשרים הדיפלומטיים. כסימן לקבלתו מחדש בקהילה הבינלאומית, נתלו שלטי חוצות רבים בהם מברכות חברות הנפט האמריקאיות, שנוכחותן נעדרה עשורים מלוב, את המנהיג ואת עמו. באחד השלטים בירכה חברה מערבית "את העם הלובי ואת מועמר קדאפי ביום השנה למהפכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully