וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אוגנדה לצד טראמפ: אני אוהב אותו על שדיבר בכנות על אפריקה

בניגוד לביקורת הבינלאומית החריפה שהוטחה בנשיא ארה"ב, אחרי שכינה את מדינות היבשת "חורי תחת", השליט יוורי מוסווני שיבח אותו. "אפריקה צריכה לפתור את בעיותיה, אי אפשר לשרוד אם אתה חלש"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא אוגנדה, יוורי מוסווני, שיבח אתמול (שלישי) את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על כך שדיבר ב"כנות" על תושבי היבשת. זאת אחרי הסערה שגרם טראמפ כשאמר לכאורה בשיחות סגורות כי מדינות אפריקה הן "חורי תחת".

"אני אוהב את טראמפ כי הוא מדבר בכנות. אני לא יודע אם ציטטו אותו לא נכון או משהו. הוא דיבר בכנות על חולשתם של האפריקנים", אמר השליט הוותיק בכינוס בבירה קמפלה. הוא הביע תמיכה בטראמפ גם בחשבון הטוויטר שלו. "אפריקה צריכה לפתור את בעיותיה. אי אפשר לשרוד אם אתה חלש. זאת אשמת האפריקנים שהם חלשים", כתב.

דבריו הם בניגוד גמור לביקורת החריפה שהטיחו בטראמפ מנהיגים אחרים ביבשת, כמו גם במקומות אחרים בעולם ובתוך ארצות הברית עצמה. האיחוד האפריקני אף דרש מטראמפ התנצלות, אך זו לא הגיעה. הנשיא הכחיש כי הוא השתמש בביטוי "חורי תחת", אך הודה כי השתמש בשפה "קשוחה" במהלך דיונים על ההגירה. הוא אף הכחיש את הטענות כי הוא גזען.

נשיא אוגנדה, יוורי מוסווני. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
שולט במדינה מאז 1986. יוורי מוסווני/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

מוסווני, בן 73, נמצא בשלטון מאז 1986 והוא צפוי להתמודד על כהונה שישית ב-2021 אחרי שחוק שנוי במחלוקת לביטול מגבלת הגיל על המועמדים עבר לאחרונה בפרלמנט.

נשיא אוגנדה ידוע בהתבטאויתיו השנויות במחלוקת - ביום שני הוא תיאר את ארצו כ"חברה קדם תעשייתית" ואמר כי הוא מתחרט שביטל את עונש המוות. לדבריו, המהלך הזה "יצר מתכון לכאוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully