וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינאה המשוונית: סיכלנו הפיכה צבאית של שכירי חרב נגד הנשיא

שר הביטחון במדינה המערב-אפריקנית הודיע כי שכירי חרב נתפסו בגבול קמרון, כשהם נושאים רקטות נ"ט, רובים ותחמושת. הנשיא תאודורו אוביאנג נגאמה מבאסוגו, השליט הוותיק ביותר אפריקה, טוען כי "מתוכננת מלחמה" נגד משטרו

תאודורו אוביאנג שליט גינאה המשוונית. AP
הדיח את דודו בהפיכה ב-1979. שליט גינאה המשוונית/AP

גינאה המשוונית הודיעה היום (רביעי) כי היא סיכלה "הפיכה" בחודש שעבר של שכירי חרב שביקשו להתנקש בחייו של הנשיא תאודורו אוביאנג נגאמה מבאסוגו, השליט הוותיק ביותר באפריקה.

בהודעה שפורסמה ברדיו הממלכתי, אמר שר הביטחון ניקולאס אובמה נצ'מה: "שכירי החרב גויסו על ידי חמושים מגינאה המשוונית מכמה מפלגות אופוזיציה קיצונית בתמיכת מעצמות מסוימות". לדבריו, המזימה סוכלה בזכות שיתוף פעולה עם כוחות הביטחון של קמרון השכנה.

בשבוע שעבר עצרה קמרון 38 חמושים בגבול עם המדינה הקטנה. יומיים לאחר מכן, שגריר גינאה המשוונית בצרפת כינה את התקרית כ"פלישה וניסיון לערער על היציבות". עוד נמסר מטעם לשכתו כי החמושים, שנלקחו למעצר באוטובוסים, נשאו מטולי נ"ט, רובים ותחמושת. ביום שבת, אמר השליט בן ה-75 כי נרקמת "מלחמה" נגד משטר, "מאחר שהם אומרים שאני יותר מדי זמן בשלטון.

עוד ידיעות מהעולם
פסק הלכה במצרים נגד הביטקוין: "אסור באסלאם ומממן טרור"
קנדה סוערת: שבוי טליבאן לשעבר הפך לעבריין סדרתי

מבאסוגו נמצא בשלטון זה 38 שנה, אחרי שהדיח את דודו, פרנסיסקו מסיאס נגוומה, בהפיכה צבאית באוגוסט 1979 שבסיומה הוצא להורג בכיתת יורים. הוא נבחר לכהונה חמישית, בת שבע שנים, ב-2016. גינאה המשוונית היא אחת מיצרניות הנפט הגדול ביותר מדרום לסהרה, אך מרבית אוכלוסייתה, המונה 1.2 מיליון איש, חיה בעוני.

ב-2004 ניסו שכירי חרב להדיח את מבאסוגו בהפיכה, שלפי ההערכות מומנה בעיקרה על ידי גורמים בריטיים. מרק תאצר, בנה של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, היה מעורב בכך והורשע בבית משפט בדרום אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully