וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בליבריה: מי יחליף את הנשיאה הראשונה של אפריקה?

אזרחי המדינה יצביעו על יורש לזוכת פרס נובל לשלום אלן ג'ונסון סירליף, ששלטה במדינה ב-12 השנים האחרונות. בין 20 המועמדים גם שחקן הכדורגל לשעבר ג'ורג' וואה, שסגניתו היא גרושתו של הרודן לשעבר

ג'ורג' וואה מצביע בקלפי בבחירות בליבריה 10 באוקטובר 2017. רויטרס
20 מועמדים מתחרים על הנשיאות. ג'ורג' וואה מצביע בקלפי/רויטרס

אזרחי ליבריה מצביעים היום (שלישי) על יורש לנשיאה הראשונה של אפריקה, אלן ג'ונסון סירליף, ששלטה במדינה ב-12 השנה האחרונות. בין המועמדים המובילים להחליפה הם שחקן הכדורגל לשעבר ג'ורג' וואה וסגנה ג'וזף בואקאי.

סירליף הפצירה במצביעים שלא לנהוג באלימות עם התאוששותה של המדינה ממלחמת אזרחים אכזרית שנמשכה 14 שנה. "הקול שלכם נוגע אליכם ולמשפחה שלכם, לא למפלגה או לקבוצה אתנית", אמרה הנשיאה היוצאת, שזכתה בפרס נובל לשלום ב-2011, במהלך נאומה לאומה.

עוד בוואלה! NEWS:
גאנה: 6 הרוגים בפיצוץ מכלית במסוף תדלוק בבירה אקרה
ארה"ב הסירה את רוב הסנקציות הכלכליות על סודאן
היסטוריה בתוניסיה: נשים יוכלו להינשא לבני זוג שאינם מוסלמים

נשיאת ליבריה, אלן ג'ונסון סירליף. AP
הפצירה במצביעים להימנע מאלימות. סירליף/AP
מצביעים בקלפי בבחירות בליבריה 10 באוקטובר 2017. רויטרס
תוצאות ראשונות יתפרסמו במהלך הלילה. מצביעים בקלפי בליבריה/רויטרס

בסך הכול, 20 מועמדים מתחרים על נשיאות המדינה שהוקמה על ידי עבדים אמריקנים משוחררים במאה ה-19. הקלפיות ייסגרו בשעה 21:00 ותוצאות ראשונות צפויות להתפרסם במהלך הלילה, אך יידרשו עוד ימים רבים עד להשלמת הספירה בשל התשתיות הלקויות במדינה הענייה. כדי להימנע מסיבוב נוסף, על אחד המועמדים לזכות ביותר מ-50% מהקולות, אך בשל צפיפות המרוץ, אין זה סביר.

כהונתה של סירליף החלה ב-2006, אחרי שקודמה בתפקיד, צ'ארלס טיילור, הודח על ידי מורדים שלוש שנים קודם לכן, במהלך שהוביל לסיום מלחמת האזרחים. טיילור מרצה 50 שנות מאסר בבריטניה על פשעי מלחמה שביצע במלחמה בסיירה לאון השכנה. עם זאת, רעייתו לשעבר, ג'ואל הווארד טיילור, היא המועמדת לסגנית הנשיא של וואה בן ה-51.

מצביעים בקלפי בבחירות בליבריה 10 באוקטובר 2017. רויטרס
סבירות גבוהה לסיבוב שני/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully