וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "חייבים לעצור את התפשטות האבולה עכשיו"

הנשיא האמריקני הציג את תכנית הפעולה של הבית הלבן, במסגרתה יישלחו 3,000 חיילים לליבריה, שם המגפה הקטלנית "יצאה מכלל שליטה". האו"ם: דרושים מיליארד דולרים למיגור המחלה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בתדרוך לגבי האבולה. רויטרס
"ארצות הברית מאמצת אל חיקה את האחריות". אובמה בתדרוך לגבי ההתמודדות עם המגפה, אתמול/רויטרס

מגפת האבולה במערב אפריקה "יוצאת מכלל שליטה" - כך הכריז אמש (שלישי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בנושא. "אם לא נעצור את התפשטות המחלה עכשיו, אנחנו עשויים לעמוד בפני מאות אלפי חולים".

לדברי אובמה, "זה הולך להיות הרבה יותר גרוע לפני שהמצב ישתפר". עם זאת, הנשיא הבהיר כי לקהילה הבינלאומית יש תפקיד במלחמה נגד האבולה, "וארצות הברית מאמצת אל חיקה את האחריות לפעול".

התפרצות האבולה - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
ליבריה: הנשיאה פיטרה בכירים שסירבו לשוב בשל האבולה
האם התרופה לאבולה נמצאת בדמם של חולים שנרפאו?
"אלפי מקרי אבולה חדשים בליבריה בשבועות הקרובים"

פינוי חולת אבולה במונרוביה, בירת ליבריה, 15 בספטמבר. רויטרס
"זה הולך להיות הרבה יותר גרוע לפני שהמצב ישתפר". פינוי חולה בליבריה, אתמול/רויטרס

במסגרת תכנית פעולה נרחבת של הממשל האמריקני, שנחשפה מוקדם יותר אתמול על ידי בכירים בבית הלבן והוצגה רשמית על ידי אובמה, 3,000 חיילים אמריקניים יישלחו לסייע במאמצי ההתמודדות עם התפרצות המחלה הקטלנית בליבריה ובמדינות השכנות לה. "התכנית תבטיח כי התגובה הבינלאומית כולה תהיה יעילה יותר", הסביר בכיר בוושינגטון.

כמו כן, יוקמו 17 מרכזי טיפול ואלפי עובדי רפואה יוכשרו. בנוסף, יוקם מרכז צבאי שיתאם את המאמצים למיגור המגפה. "המטרה היא לנצל את המומחיות האמריקנית, כולל הצבא שלנו, ואת המומחיות הלוגיסטית, בניסיון לעצור את המגפה במקור, במערב אפריקה", אמרה ליסה מונקו, יועצת הבית הלבן למלחמה בטרור.

נציבת האו"ם לזכויות האדם, ואלרי איימוס, הצהירה היום כי נדרשים קרוב למיליארד דולר לטיפול במגיפת האבולה. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, הסכום הנוכחי כפול מזה שבו נקבו באו"ם לפני כחודש. איימוס הדגישה כי "אתגר המימון הוא עצום", והזהירה כי אם המגיפה לא תטופל באופן יעיל עכשיו "היא תהפוך למשבר הומניטרי משמעותי במדינות שבהן היא פרצה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ואלרי איימוס. רויטרס
"אתגר המימון הוא עצום". איימוס, אתמול/רויטרס

מארגון הבריאות העולמי נמסר כי יש צורך בצוותים רפואיים זרים המונים כ-600-500 מומחים, כמו גם גיוס לפחות 10,000 אנשי רפואה מקומיים. עד כה, קובה וסין הכריזו כי ישלחו צוותים רפואיים לסיירה לאון, אולם מדובר בעשרות בודדות בלבד של אנשי צוות.

המצב הקשה ביותר הוא בליבריה, שם נמנע ארגון הבריאות העולמי מלפרסם הערכה של מספר החולים מאז ה-5 בספטמבר. מנכ"לית הארגון, מרגרט צ'אן, מסרה כי "לא נותרה מיטה פנויה" לחולי אבולה במדינה מוכת המגפה. מנתוני ארגון הבריאות העולמי, יותר מ-2,400 בני אדם מתו עד כה מהמחלה, מתוך קרוב ל-5,000 מקרי הידבקות.

פינוי חולת אבולה במונרוביה, בירת ליבריה, 15 בספטמבר. רויטרס
"לא נותרו מיטות לחולים". פינוי חולת אבולה במונרוביה, בירת ליבריה, שלשום/רויטרס

נדמה כי הקהילה הבינלאומית חסרת אונים בהתמודדות עם המחלה. ליבריה, שהוקמה על ידי צאצאי עבדים אמריקנים ששוחררו, קראה לארצות הברית לסייע לה. אולם דבריה של בכירה באו"ם, שסיפרה כי לאנשים בשטח לא נותר אלא להציע לאזרחים להשתמש בשקיות פלסטיק כאמצעי מניעה להתפשטות הנגיף, מבהירים את חומרת המשבר.

מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להצביע בהמשך השבוע על הצעת החלטה להרחבת התגובה העולמית למגפה, במסגרתה תקרא למדינות האו"ם לספק סיוע באופן מידי למדינות הנגועות. לפי הצעת ההחלטה, מדינות האזור יתבקשו "להסיר את אזהרות המסע וההגבלות במעברי הגבול, אשר תורמות לבידוד המדינות הנגועות ופוגעים במאמצי השיקום שלהן".

מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי מרגרט צ'אן. רויטרס
יותר מ-2,400 בני אדם מתו עד כה מהנגיף. ראש ארגון הבריאות העולמי, מרגרט צ'אן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully