וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקווה במאבק באבולה? תרופה ריפאה 18 קופי מעבדה

תרופת ה-ZMapp הניסיונית, שמיוצרת בארה"ב, הביאה להחלמתם של קופים שהיו שעות ספורות לפני מוות. טרם הוכח אם היא מסייעת גם לבני אדם. מקרה ראשון של הנגיף התגלה בסנגל

כפרים נידחים בליבריה נמצאים בהסגר כחלק מניסיון לעצור את התפשטות מגיפת האבולה. רויטרס
חייל מצבא ליבריה צופה על תושבי כפרים שנמצאים בהסגר בשל החשש מהנגיף/רויטרס

תקווה למאבק במגיפה? התרופה הניסיונית ZMapp לטיפול בנגיף האבולה הצליחה לרפא את כל 18 קופי המעבדה שעליהם היא נוסתה – כך דיווחו אמש (שישי) מדענים. בין הקופים שרופאו היו כאלו שלקו בתסמינים של המגיפה, כמו חום גבוה ודימום, ושהיו רחוקים שעות ספורות ממוות. אפילו קופים שלא טופלו חמישה ימים לאחר שנדבקו הצליחו לשרוד, זמן שמקביל לתשעה עד 11 יום אצל בני אדם.

עד כה, הבריאו שני עובדי סיוע אמריקנים שנדבקו בנגיף הקטלני בליברה אחרי שנטלו את התרופה, אולם הרופאים לא ידעו אם אכן היא הסיבה להחלמתם. השבוע מת רופא ליברי שחלה באבולה, על אף שקיבל את התרופה. ה-ZMapp, שמיוצרת בסן-דייגו, קליפורניה, מעולם לא נבדקה על בני אדם באופן מדעי, והניסוי בקופי המעבדה היה הראשון מסוגו. "ההצלחה בניסוי היא הישג כביר", כתב חוקר הנגיפים תומאס גייסברט, שהשתתף במחקר. עדיין לא התגלתו תרופות או חיסונים מוכחים לטיפול בנגיף, ובשבוע הבא יחלו ניסויים ראשונים בבני אדם.

מגיפת האבולה משתוללת - כותרות אחרונות
מוקד נוסף של אבולה? קונגו אישרה שני מקרי מוות
בהלת אבולה בברלין: מאות הוכנסו להסגר
ישראלים חוששים מהאבולה: "מודדים חום בכניסה למשרד"

מרפאה לטיפול לחולי אבולה – מונרוביה, ליברליה – אוגוסט 2014. AP
צוות רפואי מטפל בחולי אבולה במונרוביה, בירת ליבריה/AP

בתוך כך, התגלה אתמול מקרה ראשון של הידבקות בנגיף בסנגל, שהפכה למדינה החמישית שנפגעת מהמגיפה שהביאה עד כה למותם של יותר מ-1,550 איש. ארגון הבריאות העולמי אמר שקצב התפשטות המחלה בשבוע האחרון הוא המהיר ביותר מאז התפרצותה בחודש מרץ. החולה הוא סטודנט מגינאה, שם משתוללת המגיפה ביתר שאת, והוא הובהל לבידוד בבית החולים בבירה דקר.

במקביל, פיטר נשיא סיירה לאון, ארנסט באי קורומה, את שרת הבריאות בממשלתו, מיאטה קרגבו, עקב טיפולה במגיפה, שקטלה יותר מ-400 איש במדינה המערב אפריקנית. בהצהרה שנתן משרדו של הנשיא נאמר כי קרגבו פוטרה על מנת ליצור "אווירה מועילה" בטיפול בנגיף האבולה. היא תוחלף על ידי סגנה, ד"ר אבו באכר פופנאח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully