וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חולי אבולה נמלטו ממרפאה שנבזזה בליבריה

17.8.2014 / 18:09

החולים אושפזו בבידוד במונרוביה לפני העברתם לבתי החולים. הפורצים, ככל הנראה קרוביהם, פרצו למקום עם אלות וגנבו מזרנים נגועים בדם. הרשויות חוששות מהתפשטות מהירה של הנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק
מרפאה לטיפול לחולי אבולה – מונרוביה, ליברליה – אוגוסט 2014. AP
עובדים במרכז רפואי במונרוביה מטפלים בגופת חולה שמת מאבולה, בשבוע שעבר/AP

עשרות חולי אבולה נמלט ממרפאה במונרוביה, בירת ליבריה, אחרי שגברים חמושים פשטו על המקום ובזזו מכל הבא ליד. עדי ראייה סיפרו כי גברים צעירים וחמושים באלות פרצו את דלתות המרפאה לפנות בוקר (ראשון), במחאה על כך שהחולים אושפזו במרחק רב מבתיהם.

החולים אושפזו בבידוד לפני העברתם לבתי החולים. לא ברור כמה מהם עדיין מסתובבים באופן חופשי. הרשויות חוששות מהתפשטות הנגיף הקטלני, משום שהבוזזים גנבו מזרנים וסדינים מוכתמים בדמם של המאושפזים. במהלך הפשיטה, הגברים קיללו את נשיאת ליבריה, אלן ג'ונסון סירליף, ואמרו: "היא רק רוצה כסף. אין שום אבולה בליבריה".

התפרצות המגפה גבתה עד כה את חייהם של 1,145 בני אדם, כולל 413 בליבריה. קניה סגרה ביממה האחרונה את גבולותיה לתיירים מליבריה, מגינאה ומסיירה לאון, מחשש להתפשטות הנגיף.

מגפת האבולה - כותרות אחרונות
התפרצות האבולה: מי יקבל את הטיפול הנדיר לנגיף?
האו"ם: מספר מקרי המוות מאבולה גבוה מהמדווח
במשרד הבריאות נערכים למקרה של "מקרים מיובאים"

שלט המזהיר מאבולה בעיר אבידג'אן שבחוף השנהב. רויטרס
שלט אזהרה בכביש ראשי באבידג'אן, חוף השנהב/רויטרס

ארגון "רופאים ללא גבולות" הזהיר בסוף השבוע כי מגפת האבולה מתפשטת בקצב מהיר, והזהיר כי הרשויות אינן יכולות להתמודד עם ההתפרצות. לדברי הארגון, יחלפו לפחות שישה חודשים עד שתושג שליטה על המגפה.

על פי ארגון הבריאות העולמי, קיימות כיום בין עשר ל-12 מנות בלבד של הסרום הנדיר "ZMapp", העשוי להבריא חולים שנדבקו במחלה. יצרנית הסרום הודיעה כי העבירה את כל המנות שהיו ברשותה לאפריקה, וכי המלאי אזל לחלוטין.

שלושה רופאים - שניים מליבריה ואחד מניגריה - הם החולים הראשונים מאפריקה לקבל את התרופה לנגיף הקטלני, שניתנה עד כה רק לשלושה בני אדם שעבדו בבתי חולים בליבריה – שני עובדי בריאות אמריקנים וכומר ספרדי. מצבם של שני האמריקנים השתפר בעקבות הטיפול, אולם הכומר מת בסופו של דבר. הרופאים האפריקנים החלו את הטיפול לפני שלושה ימים, ויסיימו אותו ביום רביעי. לא דווחו לפי שעה פרטים על מצבם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully