וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: "מגיפת האבולה יצאה משליטה"

1.8.2014 / 23:59

יו"ר הארגון אמרה כי הנגיף "מתקדם מהר יותר מהמאמצים לבלימתתו, אך עדיין לא מאוחר לעצור אותו". נשיאי ליבריה, סיירה לאון וגינאה התחייבו להגביר את מאמציהם למגר את המגיפה

ליבריה, התפרצות אבולה. AP
אוהל לטיפול באנשים שנדבקו בנגיף האבולה, בליבריה/AP

ארגון הבריאות העולמי הצהיר היום (שישי) כי מגפת האבולה שהתפרצה במערב אפריקה "יצאה משליטה וכי היא מתקדמת מהר יותר מהמאמצים לבלום אותה". עם זאת, אמרה יו"ר הארגון, מרגרט צ'אן, בכנס שנערך בגינאה כי עדיין ניתן לעצור את התפשטות הנגיף. נשיאי גינאה, ליבריה וסיירה ליאון, שבשטחן פשתה המגיפה, הסכימו להגביר את הצעדים שיינקטו כדי למגר את הנגיף. 729 אנשים מתו מאז החלה להשתולל המגיפה באזור.

"אם המצב ימשיך להידרדר, התוצאות עלולות להיות קטסטרופליות", הזהירה צ'אן. "הן מבחינת חיי אדם והן מבחינת פגיעה חמורה במצב הסוציו-אקונומי". לדבריה, "ייתכן שממשלות המדינות שבהן משתולל הנגיף יצטרכו להגביל תנועה של תושבים וההתקהלויות בציבור, ולהשתמש בכוחות הביטחון כדי לאכוף זאת".

לקריאה נוספת על התפרצות המגיפה
חולת אבולה הוברחה מביה"ח בסיירה לאון ומתה
התפרצות האבולה הקשה בהיסטוריה: "עזרה - עכשיו"
בהלת האבולה: מטוס עוכב בצרפת, קרבן בליבריה

צוות של "רופאים ללא גבולות" מקים אוהלי בידוד לחולי אבולה בעיר גואקדו, גינאה. מרץ 2014. רויטרס
הנשיאים זיהו את הסכנה החמורה שבהתפרצות הנגיף בשטחן". אוהלי בידוד לחולי אבולה בגינאה/רויטרס

הארגון הודיע כי יעביר מאה מיליון דולר למלחמה בנגיף וכי ארצות הברית מספקת באופן קבוע תמיכה חומרית וטכנית לשלוש המדינות. כמו כן, אמצעי סיוע נוספים יידונו בפגישה שתיערך בוושינגטון בשבוע הבא.

בסיום הכנס הכריזה צ'אן כי נשיאי המדינות הבטיחו ליישם מדיניות קשוחה יותר על מנת לשלוט בהתפשטות הנגיף. "הנשיאים זיהו את הסכנה החמורה שבהתפרצות הנגיף בשטחן", אמרה צ'אן, שהוסיפה כי "הם נחושים לנקוט צעדים יוצאי דופן על מנת לבלום את מגיפת האבולה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אבולה. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, אתר רשמי
70% מ-1,323 מקרי ההידבקות בנגיף אותרו במפגש הגבולות בין ליבריה, סיירה לאון וגינאה/אתר רשמי, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן

יו"ר הארגון אמרה כי יש להתמקד במפגש הגבולות בין המדינות, שם 70% מ-1,323 מקרי ההידבקות בנגיף אותרו. צ'אן קראה למדינות נוספות בעולם להירתם למשימה ולספק מומחים רפואיים ותקציבים כדי להילחם במגיפה הקטלנית.

אתמול הכריז נשיא סיירה לאון, ארנסט קורומה, על מצב חירום רפואי במדינה כדי להתמודד עם המגיפה. בנוסף לכך, הנשיא הורה לכוחות הביטחון לבודד את המוקדים שבהם התפשט הנגיף הקטלני. הנשיא אף הודיע כי הוא מבטל את ביקורו המתוכנן לארצות הברית בשל המצב במדינה.

ביום רביעי הודיעה ממשלת ליבריה על סגירת כל בתי הספר ברחבי המדינה ועל בידוד כשל מה קהילות בשטחה, בניסיון לבלום את התפשטות הנגיף. גורמים ביטחוניים במדינה הורו על אכיפת התקנות החדשות, כחלק מתכנית פעולה חדשה, הכוללת בין היתר חופשה כפויה של 30 ימים על כל עובדי המדינה המוגדרים לא נחוצים. 129 מתוך 672 מקרי המוות מהנגיף הקטלני נרשמו עד כה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully