וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חיזבאללה היה על מטוס "אייר אלג'יריה" שהתרסק

19 אזרחים לבנונים נוספים היו על הטיסה יחד עם 33 אנשי צבא צרפתים, בהם שלושה בכירי מודיעין. סמוך לאתר ההתרסקות פועלת התנועה הקיצונית "לייחוד ולג'יהאד במערב אפריקה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בכיר בארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה ו-19 אזרחי לבנונים נוספים הם חלק מ-118 הנוסעים שמצאו את מותם על טיסה AH5017 של חברת התעופה "אייר אלג'יריה" שהתרסקה ביום חמישי האחרון במאלי. הרשויות באלג'יריה קבעו כי סיבת ההתרסקות תיקבע באופן סופי רק לאחר חקירה, אולם הם לא שללו כי מדובר במתקפת טרור – כך פורסם היום (ראשון) בעיתון המקוון International Business Times.

עדיין לא ברור אם היו על המטוס 116 או 118 בני אדם, אבל ידוע כי לפחות 33 אנשי צבא צרפתים, בהם שלושה בכירי מודיעין היו מבין נוסעי המטוס – כך נכתב ביומון האלג'יראי "א-שורוק".כמו כן, ידוע כי חלק מהנוסעים הלבנונים החזיקו באזרחות כפולה, וכי אחד מהם היה דמות מובילה בחיזבאללה שנסע בחזות של איש עסקים. קבוצה של מומחים מלבנון עושה את דרכה לאתר ההתרסקות במאלי על מנת לסייע בחקירה.

עוד בוואלה! חדשות:
סוריה: דאעש השתלטו על בסיס וערפו ראשי חיילים
חולת אבולה הוברחה מביה"ח בסיירה לאון ומתה
במבצע צבאי: ארה"ב פינתה את כל הדיפלומטים מטריפולי

מטוס איירבוס 330 של איר אלג'יר. Flickr / Mathieu Marquer, מערכת וואלה! NEWS
איירבאס A330 של אייר אלג'יר/מערכת וואלה! NEWS, Flickr / Mathieu Marquer

מומחים שחוקרים את סיבת ההתרסקות שללו את האפשרות שהמטוס הופל מהקרקע אולם לא ניתן להתעלם מהעובדה שהתנועה הקיצונית "לייחוד ולג'יהאד במערב אפריקה" (MOJWA), שהתפצלה מאל-קאעדה, פועלת סמוך לאזור ההתרסקות. קיימת הערכה כי הקבוצה מחזיקה בכלי נשק וטילים שהוברחו מלוב. "פסלנו מההתחלה כל פגיעה קרקעית", אמר שר התחבורה הצרפתי פרדריק קובילייר לטלוויזיה הצרפתית לאחר ההתרסקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

יש לציין כי באתר ההתרסקות ניתן לראות שהריסות המטוס מפוזרות באזור יחסית קטן – נתון שמצביע על כך שהמטוס פגע בקרקע כשהוא שלם.

שר התחבורה האלג'יראי, עאמר גול, אמר לכתבים: "החקירה עדיין בעיצומה. היא זקוקה לזמן נוסף, אך אסור לשלול את האפשרויות עד שתושלם. עלינו להתייחס למידע בזהירות ולא להאמין לשמועות עד שהחוקרים יסיימו את עבודתם". לטענתו "המידע הטכני מעיד כי סיבת ההתרסקות מקורה בתנאי מזג אוויר גרועים" וכי למאלי יש את היד העליונה על החקירה היות והמטוס התרסק בשטחה.

אתר שדה התעופה בוואגדוגו, בירת בורקינה פאסו לאחר התרסקות מטוס אייר אלג'יר. רויטרס
נר זיכרון בדף הבית של אתר שדה התעופה בוואגאדוגו/רויטרס

האו"ם מסר אתמול שמומחים מטעמו מצאו את הקופסה השחורה הנוספת של המטוס. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר כי המידע שנקלח מהקופסא השחורה הראשונה שנמצאה באזור ההתרסקות, ייבדק. אתמול נפגש הולנד עם משפחות ההרוגים וכמו כן, הכריזה צרפת על שלושה ימי אבל היות ועל המטוס היו 54 נוסעים צרפתים.

טיסה AH5017 נעלמה ממסכי הפיקוח האווירי בשמי העיר גאו שבמאלי, כ-50 דקות אחרי שהמטוס המריא מוואגאדוגו, בירת בורקינה פאסו שבמערב אפריקה ביום חמישי האחרון. המטוס היה בדרכו לאלג'יר, בירת אלג'יריה, מרחק טיסה של ארבע שעות. הטיסה עוברת בנתיב זה ארבע פעמים בשבוע.

בתום כמה שעות, הודיע בכיר ברשות התעופה האלג'יראית כי המטוס אכן התרסק. מדובר בתאונה האווירית החמורה השלישית שהתרחשה באותו השבוע.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully