וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי סודאני הוכה אחרי שקרא למסד הקשר עם ישראל

עות'מאן מירגאני, עורך היומון "אל-טיאר", הוכה במשרדו ע"י רעולי פנים. הוא איבד את הכרתו ואושפז עם חבלות קשות. תמיכתו בנורמליזציה עם ישראל זכתה לביקורת בשל המבצע בעזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיתונאי עות'מאן מירגאני בהגעתו לבית החולים, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיתונאי הותקף באלימות בסודאן בזמן שישב במשרדו בסוף השבוע. לפי כלי התקשורת המקומיים, עות'מאן מירגאני, עורך היומון "אל-טיאר", הוכה משום שקרא לנורמליזציה של הקשרים בין ארצו לישראל.

מירגאני אושפז בבית החולים אל-זייתונה בחרטום כשהוא סובל מחבלות קשות. אחד מעמיתיו, פייסל מוחמד סאלח, אמר כי שבעה רעולי פנים פרצו אמש (שבת) למשרדו של מירגאני, והיכו אותו בפניו וברגליו, כשהם חובטים בו באלות ובקתות רובים. "הם נכנסו ואמרו לכל היושבים במשרד לשכב על הרצפה", סיפר סאלח. "הם לקחו את הטלפונים ואת המחשבים הניידים. אחר כך הם לקחו את מיגראני למשרד שלו".

איברהים גנדור, יועצו הבכיר של נשיא סודאן עומר אל-בשיר, ביקר את מירגאני בבית החולים, ואמר כי העיתונאי מחוסר הכרה. שר ההגנה, עבדל רחים חוסיין, אמר לכתבים בסעודת הסוחור של הרמדאן, כי מדובר ב"התנהגות לא אתית הזרה למסורת המקומית".

מירגאני הופיע לאחרונה בתכנית פוליטית בטלוויזיה, והגן בה על הרעיון למסד את היחסים בין סודאן לבין ישראל. הוא גם כתב מאמר בנושא בעיתון. עם פתיחת מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, הוא הותקף בביקורת חריפה על עמדתו. להגנתו, אמר כי התכנית הוקלטה לפני שישראל יצאה למבצע הצבאי, והוא תהה מדוע שודרה דווקא במועד זה.

מירגאני לא הורשה להוציא לאור את העיתון "אל-טיאר" במשך שנתיים, בשל חרם שהטילו עליו השלטונות. רק בחודש מרץ הוסר האיסור. ואולם, לפני שבועיים, אנשי ביטחון הגיעו למערכת והחרימו ממנה את מכונות הדפוס.

סודאן נמצאת במקום ה-172 מתוך 180 בדירוג חופש העיתונות של הארגון "עיתונאים ללא גבולות", מעט מעל איראן וסוריה. עם זאת, מתקפות פיזיות על עיתונאים נחשבות לנדירות יחסית בתחומיה.

בשנת 2006, נרצח העיתונאי הסודאני מוחמד טהא. שהיה מבקר חריף של ארגוני האיסלאם הקיצוני. טהא, עורך העיתון "וויפאק" נחטף וראשו נכרת. רוצחיו נלכדו והוצאו להורג אחרי שלוש שנים.

באופן רשמי, סודאן מגדירה את ישראל מדינת אויב. בשנים האחרונות דווח כי ישראל הפציצה כמה מחסני נשק בסודאן, שהועברו אליה מאיראן ויועדו לחמאס ולחיזבאללה. חרף היחסים העוינים בין המדינות, בשנה שעברה פורסם כי ישראל החזירה בחשאי אלף מהגרים לסודאן.

ב-2011, הודיעה ישראל על כינון יחסים דיפלומטיים עם דרום סודאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully