וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב הוכה במרוקו על ידי צעיר שזעם על המבצע בעזה

הרב משה אוחיון צעד לבית הכנסת ביום שישי, כאשר צעיר מוסלמי פנה אליו ושאל "מה הצבא שלך מעולל לאחים שלי". אפו ו-3 מצלעותיו נשברו. "יותר מכל, נדהמתי שאיש לא עזר לי"

אדם מחופש לרב במהלך הפגנה נגד ישראל עם תום מבצע עמוד ענן – קזבלנקה, מרוקו, נובמבר 2012. AP
מפגין בקזבלנקה מחופש לרב בעצרת נגד מבצע "עמוד ענן" ב-2012/AP

רב מהקהילה היהודית של מרוקו אומר כי אלמוני היכה אותו בשל המבצע הצבאי ברצועת עזה. לפי העיתון המקומי "טל קוול", התקרית אירעה ביום שישי בשעה 18:30. הרב, משה אוחיון, סיפר כי צעד לבית הכנסת כשהבחין בגבר צעיר "לבוש בהידור", שפנה אליו בשאלה: "האם אתה יהודי?". כשהשיב הרב בחיוב, שאל התוקף: "מה הצבא שלך מעולל לאחים שלי?".

התוקף האלמוני הכה את הרב באגרופים והפיל אותו על הארץ. "הוא חבט בי עד שדם נזל ממני", סיפר אוחיון. "יותר מכל, נדהמתי מכך שאיש לא עצר כדי לעזור לי". בשל המכות שספג, אפו של הרב נשבר ושתיים מצלעותיו נשברו.

אוחיון הגיש תלונה במשטרה נגד התוקף, שתואר כ"מוסלמי בשנות ה-20 לחייו". חברי הקהילה היהודית במרוקו, המונה כיום כ-5,000 בני אדם בלבד, ביקשו מהמשטרה לתגבר את האבטחה סביב בתי הכנסת וסביב המוסדות היהודיים בקזבלנקה וברבאט.

חדשות נוספות מהעולם:
סיני: 8 הרוגים בפיגוע באל-עריש, בהם חייל וילדים
האפיפיור: "1 מכל 50 כמרים הוא פדופיל. זו צרעת"
בלבול בניו יורק בשל כרזה מעופפת של צלב קרס

אתמול צעדו כ-10,000 בני אדם בפריז, בהפגנה נגד מבצע "צוק איתן". בתום ההפגנה, התפתחו עימותים בין הצועדים לבין המשטרה ולבין כמה עשרות מפגינים מארגון "הליגה להגנה יהודית" (LDJ). השוטרים שאיבטחו את ההתקהלות נאלצו לחסום את השער לבית הכנסת באחד הרחובות הצדדיים, מחשש שהמפגינים יתפרצו פנימה.

ג'ונתן סימון-סאלם, ישראלי-צרפתי שהגיע למקום, סיפר לוואלה! חדשות כי המפגינים צעקו "נהרוג את היהודים, נשרוף אתכם'". באשר למעורבותם של חברי "הליגה להגנה יהודית", ארגון הדוגל בתורת מאיר הרב כהנא, ושחבריו הואשמו השנה בתקיפה יזומה של צעיר מוסלמי בפריז, אמר סימון-סאלם: "אם לא היו שם 50 או 100 צעירים עם ביצים, מישהו היה מת. הם באמת רצו להרוג יהודים".

פלסטינים שפונו מביתם בעיר בית לאהיה במסגרת מבצע צוק איתן, ליד מתקן שהיה של אונר"א בעיר עזה – 14 ביולי 2014. רויטרס
תושבי בית לאהיה שברחו מבתיהם בהוראת צה"ל, חוסים במרכז של אונר"א בעזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully