וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: 60 חטופות נמלטו משבי "בוקו חראם"

לדברי מקורות ביטחוניים, הנשים הצליחו לברוח בזמן שהחוטפים יצאו לפשיטה על כפר בצפון-מזרח המדינה. הארגון עדיין מחזיק בשבי יותר מ-200 נערות שחטף בחודש אפריל

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

כ-60 נשים ונערות שנחטפו בחודש שעבר בניגריה על ידי ארגון "בוקו חראם" הצליחו להימלט משוביהן. שני מקורות ביטחוניים בניגריה אמרו הבוקר (שני) כי הנשים הצליחו לברוח בסוף השבוע, בזמן שהמחבלים יצאו מבסיסם לתקוף כפר סמוך לעיר דמבואה, שבצפון מזרח המדינה.

ארגון "בוקו חראם", שחטף את הקבוצה, עדיין מחזיק בשבי יותר מ-200 נערות. המחבלים מסרבים לשחרר את הנערות שנחטפו ב-14 באפריל, עד שממשלת ניגריה לא תשחרר את אנשיו מבתי הכלא שלה.

נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, טוען כי הוא יודע היכן הנערות מוחזקות בשבי, אך אומר כי מבצע צבאי לשחרורן, יוביל לרציחתן. כמה פשיטות כושלות הסתיימו באבדות כבדות לשני הצדדים.

לקריאה נוספת || למי באמת אכפת מהנערות החטופות בניגריה?

קבוצת נערות שנמלטו משבי בוקו חראם. מיידוגורי, ניגריה, יוני 2014. AP
קבוצה של נערות שנמלטו משבי בוקו חראם, בחודש שעבר בעיר מיידוגורי/AP

בשבוע שעבר הודיעה ממשלת ניגריה כי לכדה את אחד האחראים לחטיפת הנערות - איש עסקים ששימש כמרגל עבור "בוקו חראם". לצדו נעצרו שתי נשים, שנטען כי גייסו נערות עבור אנשי הארגון.

האיש, בבוג'י יאארי, מואשם ב"תיאום מספר מתקפות רצחניות" שאירעו מאז 2011 בעיר מיידגורי בצפון-מזרח ניגריה, המתוארת כמוקד הפעילות של בוקו חראם. לטענת הצבא, יאארי גם היה אחראי לרצח מנהיג שבטי לפני שנתיים.

חדשות נוספות מהעולם
תאומות בנות 16 ברחו מאנגליה - והצטרפו למורדים בסוריה
הלם בצרפת: אם דקרה למוות את המורה - מול ילדי כיתה א'
מדוע הג'יהאדיסט החזק בעולם חשף כעת את פניו בציבור?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully