וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ניגריה: יודעים איפה הנערות, לא נחלץ אותן בכוח

סוכנויות הידיעות

26.5.2014 / 0:44

ראש צוות ההגנה האווירית הודיע כי אף שהצבא יודע את מקום הימצאן של החטופות, הדרך אליהן לא כל כך פשוטה. הוא הוסיף כי המשפחות לא יעודכנו במיקום המוכר לכוחות הביטחון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(ועידת הפסגה על בוקו חראם שהתקיימה לאחרונה)

צבא ניגריה שלל אמש (שני) את האפשרות לחלץ את הנערות החטופות באמצעות שימוש בכוח, זאת לפי ראש צוות ההגנה האווירית, מרשל אלכס באדה, ששוחח עם סוכנות הידיעות הניגרית. "החדשות הטובות להורי הנערות הן שאנחנו יודעים את מקום הימצאן, אבל לא נוכל לחשוף אותו", אמר באדה. "האם נגיע אליהן תוך שימוש בכוח? הרי לא נוכל להרוג את בנותינו בשם הניסיון להשיב אותן", הוסיף.

לפי הדיווחים בסוכנויות השונות, צבא ניגריה איתר בשבוע שעבר את מקום הימצאן של כ-300 הנערות שנחטפו על ידי ארגון הטרור האיסלאמי "בוקו חראם". לפי הדיווחים, כוחות מיוחדים של החטיבה השביעית בצבא ניגריה זיהו את החטופות בשלושה מחנות בעיר קוואקה, שנמצאת בצפון-מזרח המדינה – כ-320 קילומטרים מהמקום שבו הן נחטפו לפני כחודש וחצי ממגוריהן שבעיר צ'יבוק.

לקריאה נוספת על משבר החטופות:
ניגריה: "הנערות החטופות אותרו, ישוחררו תוך שבוע"
האם באמת אכפת לנו מהנערות החטופות בניגריה?
חטיפת הנערות: ניגריה מוכנה למו"מ עם "בוקו חראם"

בשבוע שעבר קצין בכיר בצבא ניגריה אמר לעיתון "הטיימס" הלונדוני, כי הצבא זקוק לשבוע לפחות על מנת לשחרר את הנערות, ועוקב אחר תנועתן עם החמושים כבר מאז ה-26 באפריל, כשזיהה אותן לראשונה. עם זאת, לאחר הצהרתו של באדה היום, קשה לראות כיצד הצבא יחלץ את הנערות בזמן הקרוב מידי החוטפים.

בסרטון שפורסם לפני כשבועיים, נראות חלק מהנערות החטופות כשהן מכוסות בחיג'אב ומדקלמות פסוקים מהקוראן. אנשי "בוקו חראם" טענו כי הן התאסלמו מרצון. על פי דיווחים שונים, הנערות שאינן נראות בסרטון נמכרו לקמרון ולמדינות נוספות תמורת סכום כסף זעום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מנהיג "בוקו חראם" אבו באכר שכאו – מאי 2014. AP
אבו באכר שכאו, מנהיג ארגון "בוקו חראם"/AP

מנהיג הארגון הקיצוני, אבו באכר שכאו, הצהיר כי הוא לא ישחרר את הנערות אלא אם ממשלת ניגריה תשחרר את כל האסירים שהיא מחזיקה בבתי הכלא שלה באישומי טרור. ממשלת ניגריה אמרה כי היא מוכנה לנהל מו"מ עם "בוקו חראם" על שחרורן. "אם ארגון הטרור שואף למשא ומתן אמיתי, עליו לשלוח נציגים לוועדה משותפת עם הממשלה", אמר השר לתפקידים מיוחדים, תנימו טוראקי.

על אף הדיווחים, בכיר במחלקת ההגנה האמריקנית אמר הלילה כי לא ניתן לאמתם בשלב. הבכיר סירב להזדהות בשמו. ארצות הברית הודיעה כי תסייע לניגריה באיתור הנערות, והיא פרשה בימים האחרונים 80 חיילים בצ'אד השכנה. "אנשי הצוות הללו ינהלו משימות בצפון ניגריה ובאזורים הסמוכים", אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה. הוא הוסיף כי "הכוח יישאר בצ'אד עד שלא יהיה בו צורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully