וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקו חראם הציג את מאות החטופות: "הן התאסלמו"

ארגון הטרור פרסם סרטון בו נראות לכאורה הנערות שחטף בחודש שעבר. הנערות הנוצריות לבושות כעת חיג'אב מוסלמי - ומנהיג הקבוצה מאיים: לא נשחרר אותן ללא עסקת אסירים ענקית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

ארגון הטרור "בוקו חראם" הפועל בניגריה פרסם היום (שני) סרטון המציג, לכאורה, את התלמידות שחטף בחודש שעבר. לא ידוע היכן הסרטון צולם ומתי.

מנהיג הארגון, אבו באכר שכאו, טוען כי הנערות הנוצריות המירו את דתן והתאסלמו, והצהיר כי לא ישחרר אותן, אלא אם ממשלת ניגריה תשחרר את כל האסירים שהיא מחזיקה בבתי הכלא שלה באישומי טרור.

בסרטון, שהגיע לידי סוכנות הידיעות הצרפתית, נראה שכאו מדבר במשך 17 דקות, עד שהוא מציג קבוצה שעליה נמנות, לדבריו, כ-130 מהחטופות. הן לבושות חיג'אב מוסלמי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנערות החטופות בשבי "בוקו חראם", מתוך הסרטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כ-300 התלמידות נחטפו מבית ספרן בצפון-מזרח ניגריה ב-14 באפריל. ארגון "בוקו חראם" איים למכור אותן לסוחרי עבדים. ברקע הביקורת הנוקבת על תפקודו, נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, הודיע הבוקר כי השיב בחיוב להצעת ישראל לשגר לארצו מומחים, שיעזרו באיתור מאות התלמידות.

על הפרשה מעיבים דיווחים רבים לפיהן הרשויות בניגריה, ובעיקר לשכת הנשיאות, התעלמה מהתרעות ממוקדות לגבי החטיפה. אביהן של שתיים מהחטופות אמר אתמול כי "במשך 11 ימים, הבנות שלנו היו במקום אחד". לדבריו, החוטפים החזיקו את הקבוצה במרחק של 30 קילומטרים מבית הספר שבו נחטפו - אך הצבא הניגרי לא הצליח לאתרן.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully