וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות בניגריה: 300 נטבחו במתקפת "בוקו חראם"

7.5.2014 / 16:39

הטבח אירע שלשום בכפר בגבול עם קמרון, והיום הצליחו גורמים רשמיים להגיע למקום. בתי הכפר נבזזו והוצתו. הארגון מחזיק במאות תלמידות חטופות ומאיים למכור אותן לעבדות

מערכת וואלה!

עדי ראייה בניגריה מדווחים על טבח אכזרי בכפר בצפון-מזרח המדינה, שבוצע בידי אנשי ארגון הטרור הקיצוני "בוקו חראם". לפי עדויות מהשטח, מניין הנרצחים נאמד במאות.

הטבח אירע ביום שני בכפר גמבורו נגאלה, לא הרחק מהגבול עם קמרון. היום (רביעי) באו למקום מחוקקים וחזו בזוועה. אחד מהם, הסנאטור אחמד זאנה, העריך כי כ-300 מהתושבים נרצחו במתקפה. כמה תושבים אמרו כי עד כה נאספו 100 גופות לחדרי המתים.

מוחמד בולאמה, פקיד במדינת המחוז בורנו, אמר כי התוקפים בזזו את בתי הכפר ואת החנויות במקום, ולאחר מכן העלו את הבתים באש.

העדויות על הטבח הרצחני הגיעו למרכז ניגריה כבר אתמול. הניצולים סיפרו כי אנשי "בוקו חראם" דהרו לעבר הכפר בכלי רכב כבדים, וירו לעבר התושבים שניסו להימלט לשטח קמרון.

הארגון מחזיק בשבי 276 נערות שחטף מבית ספר בניגריה. מנהיג "בוקו חראם", אבו בכאר שכאו, מאיים למכור את התלמידות לעבדות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בריטניה: שימוש בנערות כשלל מלחמה - דבר דוחה ולא מוסרי"

בתוך כך, משטרת ניגריה הציבה פרס של 300 אלף דולרים למי שיסייע באיתור מאות התלמידות שנחטפו על ידי ארגון הטרור האיסלאמיסטי לפני כשלושה שבועות בעיר צ'יבוק שבצפון-מזרח המדינה. לקבוצה נוספו ככל הנראה שמונה נערות, שנחטפו אתמול מכפר סמוך.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר הלילה כי ארצו תעשה כל שביכולתה כדי לעזור לרשויות בניגריה בחיפושים. כך אמר גם נשיא צרפת פרנסואה הולנד. דובר הממשלה בפריז אמר כי מדובר ב"אחד ממעשי הטרור המזעזעים ביותר שנתקלנו בהם".

שר החוץ של בריטניה, ויליאם הייג, הוסיף גם הוא כי מדינתו מציעה לשלטון בניגריה "עזרה מעשית" בהשבת הנערות שנחטפו הייג סירב לפרט לכלי התקשורת את אופי הסיוע שיינתן. "השימוש בנערות הללו כשלל מלחמה הוא דוחה ולא מוסרי", אמר.

אימהות מפגינות בניגריה נגד הנשיא למען השבת בנותיהן שנחטפו, 29.4.2014. AP
אמהות בניגריה מפגינות למען שחרור הנערות החטופות/AP

האם הנכונות הבינלאומית תשנה את פני הדברים? רק בתחילת השבוע, נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן הודה בראיון לערוץ טלוויזיה מקומי כי כוחות הביטחון במדינה לא יודעים היכן נמצאות החטופות. עם זאת, הבטיח: "בכל מקום בו הבנות נמצאות, אנחנו נחזיר אותן".

בהתייחסות הראשונה שלו לפרשה, כשבועיים וחצי לאחר אירוע החטיפה, הוסיף ג'ונתן כי למרות חיפושים שביצעו כוחות צבא וחיל האוויר, טרם אותר מיקומן של הנערות וביקש סיוע מההורים ומהקהילות המקומיות. "הממשלה זקוקה לסיוע", אמר, "זו שעת מבחן למדינה, כולנו כואבים".

כשבוע לאחר החטיפה, הוריהן של התלמידות הודיעו על הפסקת החיפושים אחר בנותיהן, בשל חוסר בגיבוי משטרתי למאמצים העצמאיים בהם פתחו. חלק מההורים סיפרו כי נאלצו לצאת לחיפושים בעצמם, ללא סיוע מהרשויות, אך נאלצו לעצור קרוב למקום בו התלמידות מוחזקות, להערכתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully