וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד נחקר על ידי משטרת זימבבואה ושוחרר

8.4.2014 / 0:47

חסידיו של הרב אליעזר ברלנד, שנמלט מישראל כיוון שנחשד בעבירות מין בנשים, אמרו כי הוא לא נעצר. ככל הנראה הוא נחקר בשל פרסום על החשדות נגדו בישראל בעיתונות המקומית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ברלנד במרוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב אליעזר ברלנד, ראש ישיבת "שובו בנים" ממאה שערים שנמלט מישראל כיוון שנחשד בביצוע עבירות מין בנשים, עוכב לחקירה על ידי המשטרה בזימבבואה שבאפריקה, שבה הוא שוהה מאז שנמלט ממרוקו בחודש דצמבר 2013. מקורביו בישראל של הרב ברלנד אמרו אמש (שני) לוואלה! חדשות כי הוא לא נעצר וכי הוא שוחרר לביתו בתום החקירה. למדינה האפריקנית, אליה נמלט הרב לפני חודשיים וחצי ממרוקו, אין הסכם הסגרה עם ישראל, וזו ככל הנראה אחת הסיבות להגעתו אליה. כמה ממקורביו של הרב ברלנד שוהים עמו בתחנת המשטרה המקומית.

עוד בוואלה! חדשות:
"הפלסטינים ימשיכו במו"מ חודשיים כדי לקבוע גבולות"
בפעם השנייה בתוך יומיים: רכב צבאי הושחת ביצהר
תיעוד: רוכבת קטנוע התנגשה ברכב, מצבה בינוני

לדברי המקורבים השוהים בישראל, הסיבה לזימונו לתחנת המשטרה נובעת כנראה מפרסום על החשדות נגדו בישראל. אפשרות נוספת היא טקס שחיטה של כבש שערכו חסידיו בניגוד לחוק בזימבבואה. להערכתם, ירון ימין, אחד מאנשי הרב ששוהה עמו, יפעל לשחרורו בהקדם בזכות קשריו עם הרשויות. מקורב לרב אמר כי בשעות האחרונות המשטרה בודקת דרכונים של חסידי הרב ברלנד השוהים במדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ימין, איש עסקים הפועל בתחום האנרגיה וכריית זהב ויהלומים אשר הגיע לפני שני עשורים לזימבבואה, מקים את ה"אחוזה" המפוארת עבור ברלנד וחסידיו. הפרויקט כולל בית מגורים גדול ממדים עם כמה חדרי שינה, מקווה, חדר לימוד וספריית ענק וכן ומבנים נוספים שישמשו את חסידיו שיגיעו מישראל לביקורים. "לפני 20 שנה", סיפר בכיר בקהילת הרב, "ירון נשלח על ידי הרב לעסקים בזימבבואה. היה לו סכום כסף אחרון והרב אמר לו 'תלך על העסק הראשון שתיתקל בו'. מאז, הוא לא מפסיק להצליח וכעת הוא מחזיר טובה לרב". סדר יומו של הרב בזימבבואה מתמקד בעיקר בלימוד תורה, וכשהוא נע ממקום למקום הוא עושה זאת באמצעות רכב או מטוס פרטי.
החשדות נגד ברלנד עלו לראשונה כשאחד מחסידיו הציץ בחלון ביתו של הרב, שם נהג לקבל את הנשים ל"טיהור", לכאורה, וסיפר על כך לחסידים. "הוא ראה את הרב עירום, ואת החסידה עירומה, עוסקים בחסידות", נטען. החסיד שהעיד על המעשים קיבל איומים והטיפול בפרשה הגיע לידי המשטרה.

אב לשתי נערות מהקהילה של הרב ברלנד, טען כי בנותיו הותקפו על ידי הרב: "הבת שלי, בת 15, באה וסיפרה לי אחרי שבוע שזה קרה. היא הייתה הולכת בלילות להתחזק. החדר היה חשוך. הוא חיבק אותה, דחף לה יד לחזה בלי שום חציצה. הוא התקשר אליה ואמר 'אני אוהב אותך'. היו ליטופים, נשיקות בפנים אפילו עם הלשון". האב סיפר כי האירוע עורר אצל אחותה הגדולה זיכרון דומה. הוא הוסיף כי לדעתו מדובר בעשר עד עשרים נשים ונערות שנפגעו.

נגד אשתו של הרב, תהילה ברלנד, מתנהלת חקירת משטרה בישראל בחשד לעבירות הונאה שקשורות לניהול עמותת החסידות של בעלה. בימים האחרונים השיבה לה המשטרה את דרכונה ובכוונתה לטוס אל הרב לרגל חג הפסח.

(עדכון ראשון: 23:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully