וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ביקור בישראל: שרה בתוניסיה נאלצה להתפטר

גורמים קיצוניים הפעילו מכבש לחצים על שרת התיירות, אמאל כרבול, חרף טענתה כי שהתה בעבר בנתב"ג זמן קצר ועזבה אחרי שהוטרדה בידי מאבטחים. מחוקק בכיר: "לכי לעזאזל"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

שרת התיירות של תוניסיה הגישה את התפטרותה לנשיא המדינה, שעות ספורות אחרי השבעת הממשלה החדשה, אחרי שנחשף כי ביקרה בעבר בישראל.

השרה המתפטרת, אמאל כרבול, טסה לישראל לפני שמונה שנים. הגורמים האיסלאמיסטיים, המתנגדים לנורמליזציה עם ישראל, שפכו עליה קיתונות של רותחין ודרשו ממנה להתפטר. אחד המחוקקים הבכירים בבירה תוניס, ברהים רסאס, אמר: "אם היא ביקרה בישראל, עליה לקחת את חפציה וללכת לעזאזל".

בתחילת השבוע, השלים הטכנוקרט מהדי ג'ומעה את הרכבת הממשלה החדשה, שתחליף את זו שהורכבה מאנשי "א-נהדה" של האיסלאמיסטיים המתונים. הוא הודיע לנשיא, מונסף מרזוקי, כי בכוונתו למנות את כרבול, בת 41, לשרת התיירות.

ב-2006 הגיעה כרבול לישראל בטיסה מפרנקפורט, כדי לסייר בשטחים במסגרת תכנית של האו"ם לחינוך נערים פלסטיניים. לטענתה, מאבטחים עיכבו אותה שש שעות בנמל התעופה בן גוריון, ובשל ההטרדה היא החליטה לשוב לאחור ולחזור לגרמניה, מבלי להיכנס לארץ - ומבלי לצאת לסיור. לטענתה, שהתה בישראל פחות מיממה.

הממשלה החדשה של ג'ומעה, לשעבר שר התעשייה, תכהן כשנה עד לקיום בחירות חדשות. הממשלה הורכבה בעקבות הסכם שגובש בין המפלגה האיסלמיסטית המתונה "א-נהדה" לשותפות זוטרות בפרלמנט.

הפרלמנט של תוניסיה מגבש בימים אלה חוקה חדשה. זו הייתה אחת מהדרישות של "א-נהדה" בתמורה להקמת הממשלה החדשה. לפני שבועיים ציינו במדינה שלוש שנים להדחת העריץ זין אל-עאבדין בן עלי, במסגרת המהפכה שהציתה את "האביב הערבי" במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully