וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאלי: שבועיים לאחר ששוחררה - מתקפת פתע על גאו

המורדים שנסו מהעיר הצפונית ששוחררה על ידי צבא צרפת ומאלי שבו אליה במתקפת פתע הרסנית. הלחימה החלה בשעות הצהריים וגלשה אל תוך הלילה. "מורדים רבים נהרגו בקרבות"

חילופי אש כבדים הלילה (שני) בין כוחות צבא מאלי ללוחמי המורדים שהשתלטו על צפון המדינה ברחובות העיר גאו. כתב רשת BBC בעיר דיווח כי הלחימה בין הכוחות החלה סמוך לתחנת המשטרה אך התפשטו מאז. גאו שוחררה על ידי כוחות צבא צרפת ומאלי לפני שבועיים בלבד, ואלה העריכו כי הבריחו את הקבוצות האיסלמיות הקיצוניות שכבשו את העיר.

לוחמים מלאיים בעיר גאו 11 בפברואר 2013. רויטרס
חיילי צבא מאלי בגאו, אמש/רויטרס

המורדים התגנבו לתוך העיר על אופנועים כשהם חמושים בנשק אוטומטי והחלו במתקפת פתע על העיר. הקרב החל בסביבות השעה 14:00 (שעון מאלי) והוא נמשך אל תוך שעות הלילה. מניין ההרוגים עדיין אינו ידוע אך קצין מצבא מאלי מסר כי "מורדים רבים" נהרגו בקרבות. עדי ראייה סיפרו כי אזרח נהרג אף הוא בקרבות.

הקרבות החלו יום אחרי שמחבל מתאבד התפוצץ בסמוך למחסום משטרתי בכניסה הצפונית לעיר – המתקפה השנייה על המקום ביומיים. בפיגוע נהרג המחבל וחייל מלאיי. האבטחה סביב העיר הודקה לאחר הפיגוע והתושבים נצורים כעת בבתיהם. בשישי האחרון מחבל מתאבד על אופנוע התפוצץ אף הוא במחסום. בפיגוע נהרג רק המחבל ותושבים נפצעו קל בלבד. "היום נאמני האל הצליחו לתקוף את צבא מאלי אשר נתן לאויבי האיסלם להיכנס לגאו", אמר בהצהרה לסוכנות AFP אבו ואליד סחרוי, דובר אחת קבוצות המורדים אשר לקחה אחריות על הפיגוע. "הקרב ימשיך עד לניצחון, תודות להגנתו של האל. הלוחמים נמצאים בעיר ויישארו בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully