וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאלי: זוג נסקל למוות כי קיים יחסי מין מחוץ לנישואים

בני שבט הטוארג, שהשתלטו על חבל ארץ במדינה האפריקאית והכריזו על עצמאות, סקלו את הזוג כחלק מהחלת חוקי השריעה האיסלמיים בשטח שכבשו. העונש על גניבה - כריתת יד

זוג שקיים יחסי מין מחוץ לנישואים נסקל בסוף השבוע האחרון למוות בעיר אגוולהוק בצפון מאלי שבאפריקה, הנשלטת על ידי מורדים, בני שבט הטוארג – כך מסרו אתמול (שני) גורמים רשמיים במדינה.

על פי הדיווח, הגבר והאישה נקברו בחול עד צווארם ולאחר מכן נסקלו למוות לעיני כ-200 בני אדם. "הייתי שם. לקחו אותם למרכז העיר, והכניסו אותם לשני בורות", סיפר גורם ממשלתי לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, והוסיף כי האישה איבדה את הכרתה לאחר כמה פגיעות, בעוד הגבר הספיק לזעוק לעזרה פעם אחת.

אישה עוטה רעלה בעיר טימבוקטו, צפון מאלי, מחשש מהמיליציה האיסלמיתשהשתלטה על העיר, מאי 2012. AP
נשים מחויבות לעטות רעלות, נואפים נסקלים באבנים. צפון מאלי/AP

בני שבט הטוארג הינם קבוצה איסלמית קיצונית שהשתלטה בחודשים האחרונים על חלקים ניכרים בצפון מאלי, במטרה להכריז על השטח כמדינת "אזוואד". עד כה הדרישה להכרה נדחתה על ידי מדינות העולם. בחודש אפריל השנה הכריזו אנשי מחתרת MNLA המשתייכת לשבט על הפסקת הפעולות הצבאיות שנקטו נגד השלטונות.

לאחר שכבשו את העיר טימבוקטו הורו המורדים להחיל את חוקי השריעה על התושבים. מפקד המחתרת משבט הטוארג דרש מאנשי הדת של העיר לקרוא לנשים לעטות רעלות. מנהיג המחתרת הודיע בנוסף כי גנבים יוענשו בכריתת יד ובני אדם שיורשעו בניאוף - ייסקלו למוות. המורדים, שכבשו גם את המחוזות גאו וקידאל, הודיעו כי חוקי השריעה חלים בהן.

בחודש מרץ האחרון עברה המדינה האפריקנית הפיכה צבאית קשה. החונטה הצבאית במאלי השתלטה על מוסדות השלטון במדינה בטענה שהממשלה לא עושה די על מנת להתמודד עם המורדים בצפון. אך ההפיכה רק החמירה את המצב, בהיעדר הנהגה חלופית, נפלו כשני שליש משטח המדינה לידיהם של המורדים משבט הטוארג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully