וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל ביקשה ממצרים מידע על קצינים נאצים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.6.2010 / 12:33

עיתון כוויתי מדווח, כי שגריר ישראל בקהיר שלח מזכר רשמי למשרד החוץ בקהיר, בו מתח ביקורת על השלטונות שאינם משתפים פעולה, לדבריו, עם ישראל בנושא העמדתם לדין של פושעי המלחמה הנאצים

ממשלת ישראל ביקשה ממצרים לסייע לה באיתורם של שלושה קצינים נאציים לשעבר, שנמצאים לטענתה במצרים מאז שנת 1960 – כך דיווח הבוקר (שני) העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה". על פי העיתון, המתבסס על מקורות בכירים במצרים, שגריר ישראל בקהיר יצחק לבנון שלח לפני שלושה שבועות מזכר רשמי למשרד החוץ בקהיר, בו מתח ביקורת על השלטונות שאינם משתפים פעולה, לדבריו, עם ישראל בנושא העמדתם לדין של פושעי המלחמה הנאצים.

"יצחק לבנון כתב למשרד החוץ המצרי כי השלטונות בישראל דאגו להזכיר שוב ושוב לשלטונות מצרים את הנושא הזה, אולם אלו לא השיבו", מסרו המקורות לעיתון. העיתון דיווח עוד, כי במכתבו מחה השגריר הישראלי על כך שמצרים אינה מעבירה את גופתו של הקצין הנאצי אריברט היים המכונה גם "ד"ר מוות", שהיה רופא אס.אס במחנה הריכוז מאוטהאוזן והואשם בעינוי והריגה של אסירים רבים. בינואר 2009 פרסם הערוץ הגרמני ZDF שהיים מת בקהיר ב-1992, שם הסתתר תחת שם בדוי ואף המיר את דתו לאסלאם.

עוד דווח, כי השגרירות הישראלית הציגה למצרים תמונות של שלושת הקצינים הנאציים שככל הנראה נמצאים במצרים וביקשה לסייע בהבאתם "חיים או מתים". בנוסף העבירה ישראל פירוט של תנועותיהם מלפני שנת 1960 וכן של הפשעים שביצעו נגד יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה. על פי העיתון, שלושת הקצינים הנאצים שישראל מבקשת את הסגרתם הם וולפגנג בלומנטל יליד אוסטריה, אלברט גונטר יליד גרמניה והורסט הלמוט יליד גרמניה. על פי העיתון, השלושה נמלטו לדרום אמריקה לאחר שבית המשפט הבינלאומי הטיל עליהם עונש מוות וככל הנראה הגיעו לאחר מכן למצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully