וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: ראש הממשלה זכה בכהונה נוספת

טליה שחר

25.5.2010 / 14:48

ראש ממשלת אתיופיה, המכהן בתפקידו ב-19 השנים האחרונות, זכה בניצחון מוחץ בבחירות במדינה. באופוזיציה טוענים שבבחירות היו זיופים רבים. "אין סיבה שנקבל את התוצאות"

ראש הממשלה הוותיק של אתיופיה חגג היום (שלישי) את ניצחונו בבחירות במדינה, על רקע תלונות למערכת בחירות לא הוגנת. במהלך עצרת ניצחון מול עשרות אלפים מתומכיו בעיר הבירה אדיס אבבה ביקש מלס זנאווי ממדינות זרות לכבד את ניצחונו, ואמר, "ההצבעה של העם לא תבוטל על ידי כוחות זרים". מלס הוסיף כי הוא יתייעץ עם האופוזיציה בנושאים בעלי חשיבות לאומית.

במקביל, משלחת משקיפים מטעם האיחוד האירופי מסרה היום כי הבחירות לוו בדיווחים על אלימות ואיומים, אך אין פירוש הדבר כי התוצאות אינן תקפות. לדברי המשקיף הראשי, מערכת הבחירות לא עמדה במספר סטנדרטים בינלאומיים.

מנהיג קואליציית מפלגות האופוזיציה, מררה גודינה, אמר כי מפלגתו שוקלת לנקוט בצעדים נגד זנאווי. "אני לא רואה שום סיבה למה עלינו לקבל את התוצאות, שהיו מזויפות לחלוטין". כ-200 בני אדם נהרגו ב-2005 במהומות שפרצו לאחר שהאופוזיציה, שזכתה לקולות רבים, האשימה את מפלגתו של מלס בזיופים.

זנאווי שולט במדינה מאז סיום המשטר הצבאי ב-1991. הוא נחשב לבן בריתה של ארצות הברית במאבק נגד מוסלמים קיצונים בסומליה השכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully