וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: חוק חדש אוסר על ציד אריות

23.2.2007 / 9:30

לאחר שנים של מאבק ציבורי בנושא, הכריזה ממשלת דרום אפריקה כי ציד אריות ייחשב לעבירה פלילית

במשך שנים, אחד מדפוסי הבילוי הפופולאריים ביותר בקרב עשירי דרום אפריקה היה ציד אריות מאורגן. אנשים היו משלמים סכומים גדולים של כסף כדי להיכנס לאזורים מגודרים בהם הוחזקו אריות, ולצוד אותם להנאתם.

בעקבות החלטה שקיבלה לפני יומיים ממשלת דרום אפריקה, תחביב אכזרי זה יהפוך בקרוב לבלתי-חוקי. לאחר שנים של מאבק ציבורי מצד ארגונים לזכויות בעלי חיים, החליטה הממשלה לאסור על ציד אריות מאורגן.

שר הסביבה והתיירות של דרום אפריקה מרתיוס ואן שלוויק אמר, כי החקיקה החדשה, שתיכנס לתוקף בעוד מספר שבועות, תחסל את התופעה. "דרום אפריקה היא מדינה מובילה בעולם בתחום שימור הטבע, ואסור שמעמד זה ייגזל מאיתנו בגלל מנהג אכזרי כמו ציד אריות", אמר השר.

עם זאת, בארגונים למען זכויות בעלי חיים טענו כי החוק אינו מנוסח בצורה מספיק ברורה, וייתכן כי הציידים יצליחו למצוא בו פרצות שונות. הארגונים הביעו ביקורת על כך שהממשלה מאשרת לבעלי 'חוות לגידול אריות' להמשיך להרביע אותם בהתאם לצרכים כלכליים.

נציגי הארגונים אמרו במסיבת עיתונאים, כי למעלה מ-3,000 אריות בדרום אפריקה חיים בכלובים או באזורים מגודרים. הם קראו לממשלה לקדם חקיקה חד-משמעית נגד התעללות באריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully