וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: לא נסלח על ניסוי גרעיני בצ' קוריאה

3.10.2006 / 16:03

צפון קוריאה הודיעה היום על כוונתה לערוך ניסוי בנשק גרעיני. ארה"ב: זה יהווה איום על שלום העולם שאיננו יכולים לקבל

דובר משרד החוץ האמריקאי שון מקורמק אמר היום כי אם [[צפון קוריאה]] תערוך ניסוי בנשק גרעיני, הדבר "יפגע קשות באמון שלנו במחויבות של צפון קוריאה לשיחות על תוכנית הגרעין שלה, ויהווה איום שאיננו יכולים לקבל על השלום והביטחון בעולם". מקורמק אמר את הדברים בקהיר, במהלך ביקור של שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס במצרים.

שר החוץ של יפן טארו אסו אמר כי ניסוי כזה יהיה "בלתי נסלח לחלוטין". בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי לדבריו, לא ניתן לשלול את האפשרות כי בידי צפון קוריאה היכולת לבצע ניסוי גרעיני, ואם ניסוי כזה יתבצע, יפן, בתיאום עם הקהילה הבינלאומית, תגיב "בקשיחות".

בריטניה הודיעה כי תראה כל ניסוי טילים שתערוך צפון קוריאה כ"פרובוקציה גדולה מאוד, שתוביל לתגובה משמעותית נגדה". דובר משרד החוץ הבריטי אמר, כי "הדבר יעלה את המתח שקיים ממילא באזור ויוביל להשלכות בינלאומיות".

דרום קוריאה העלתה את רמת הכוננות בשטחה בעקבות הודעתה של צפון קוריאה. "הממשלה חיזקה את מערך ההתרעה, לפי נוהל תגובה שנקבע מראש", אמר גורם רשמי שביקש להשאר בעילום שם.

האיום: ניסוי בנשק גרעיני

צפון קוריאה הודיעה היום כי בכוונתה לערוך ניסוי ב[[נשק גרעיני]]. בהודעת משרד החוץ נאמר כי העיצומים שנוקטת ארצות הברית והאיומים במלחמה גרעינית מאלצים אותה לערוך ניסוי גרעיני, כדי להגן על עצמה ולשפר את כושר ההרתעה שלה. עם זאת, בהודעה נמסר כי "צפון קוריאה נשארת מחויבת לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני".

בקול ישראל דווח כי בתוך כך, העיתון הרשמי של מפלגת השלטון הקומוניסטית בצפון קוריאה כינה את שגריר ארצות הברית בדרום קוריאה "גנגסטר במסווה של דיפלומט". בעיתון נכתב כי השגריר, אלכסנדר ורשבואו, "תוחב את אפו לכל מקום ומוציא לפועל את המדיניות התוקפנית והרודנית של ארצות הברית".

ב-5 ביולי השנה ביצעה צפון קוריאה ניסוי בטילים ארוכי טווח, ביניהם שניים המסוגלים להגיע עד ארצות הברית ולשאת ראש נפץ גרעיני. השיגור נכשל, אבל עורר זעם רב בעולם ובמיוחד ביפן ובארצות הברית על צפון קוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully