וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו 3 ימאים שנחטפו על ידי שודדי ים

רויטרס

21.3.2005 / 12:15

הקברניט ו-2 מהנדסים מספינת גרירה יפנית שוחררו לאחר שבוע בשבי. במשטרת מאלזיה חושדים שהמעסיק שלהם שילם כופר

הרשויות בתאילנד הודיעו היום, ששודדי ים חמושים שחררו את הקברניט ושני אנשי הצוות אותם חטפו מספינת גרירה יפנית במיצרי מלאקה בשבוע שעבר. ההצהרה העלתה את החשד, כי יפן שילמה לחוטפים כופר תמורת שחרור הימאים.

החטיפה עוררה מחדש חששות ברחבי העולם בנוגע לבטיחות התעבורה הימית במיצרים, המהווים את אחד הנתיבים הימיים ההומים בעולם ואת נתיב התעבורה לרוב הנפט של יפן.

המשטרה התאית הודיעה כי הקברניט היפני נובואו אינוויי בן ה-56, המהנדס הראשי שונג'י קורודה בן ה-50 והמהנדס השלישי, אדגארדו סדאנג בן ה-41 מהפיליפינים, ששירתו בספינה היפנית בת 323 הטון "אידאטן", שוחררו כשהם בריאים אך מותשים מהשבוע שעבר עליהם.

שודדי הים העבירו אותם שלשום לספינת דיג תאית סמוך לאי התאי אדאנג-רוואי. צוות ספינת הדיג הודיע לרשויות, ושלושת הימאים נאספו כ-80 קילומטרים מעיר הנמל התאית סאטון, סמוך לגבול תאילנד-מאלזיה.

"מתשאול שלושת הגברים עולה כי הם הועברו על ידי שודדי הים מסירה לסירה שש או שבע פעמים", נאמר בהצהרת משטרת תאילנד.

שגרירות יפן במאלזיה הודיעה כי קונדו קאיג'י, יו"ר חברת הספנות באותו שם שבבעלותה הספינה ממנה נחטפו השלושה, קיבל את ההודעה על שחרורם היום לפנות בוקר. השגרירות סירבה לענות לשאלה אם שולם כופר.

המשטרה המאלזית חושדת כי חברת הספנות הגיעה להסדר פרטי עם שודדי הים. "איננו חושבים שהם (שודדי הים) שחררו אותם בחינם", אמר סגן מפקד המשטרה הימית של מאלזיה, מוכתאר עותמן.

המשטרה התאית מסרה כי יותר מ-10 שודדי ים חמושים, שהפליגו בסירה קטנה, פתחו באש על האידאטן ב-15 במרץ בטרם עלו על סיפונה וחטפו ממנה את שלושת הגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully