וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: התאומים, מנהיגי המחתרת פגשו את אמם לאחר ארבע שנים

15.3.2001 / 16:41

האחים בני ה-15, מנהיגי מחתרת "צבא האל" במינאמר, הנהיגו את הארגון שלחם לקבלת אוטונומיה בגבול עם תאילנד; במהלך הקרבות נמלטו התאומים לתאילנד לאחר שהוצא נגדם גזר דין מוות


התאומים הלוחמים, בני ה-15, מנהיגי מחתרת "צבא האל" במינאמר נפגשו היום עם אמם לאחר ארבע שנים בהן לא התראו. הקרבות הקשים שפרצו בגבול מינאמר-תאילנד הביאו לכך שהמשפחה, שנסה על נפשה, נאלצה להתפצל ורק עכשיו עם שוך הקרבות התאחדה מחדש.

כוחות משמר הגבול של תאילנד איפשרו לאם לפגוש את ילדיה, ג'וני ולותר הטו, שהוחזקו במחנה פליטים לאחר שנמלטו מארצם בחודש ינואר.
אביהם של התאומים צפוי להצטרף אל המשפחה בקרוב. המשפחה תשהה במחנה פליטים 160 ק"מ מצפון לבירה, בנגקוק, עד שיחלטו גורמי הצבא בתאילנד אם להעניק להם אישור לשהות בתחומי המדינה כפליטים או שיוחזרו לידי השלטון במינאמר.

ארגון "צבא האל", שמונה 150 לוחמים, לוחם בשיתוף עם ארגוני מחתרת נוספים במינאמר במטרה לזכות באוטונומיה בגבול מינאמר-תאילנד. האגדה סביב התאומים החלה לפני ארבע שנים כשלחמו בראש קבוצת לוחמים באחת המתקפות הגדולות של המורדים על בסיסי צבא מינאמר. ההתקפה באה בתגובה על פשיטה של הצבא על הכפר בו גרו התאומים. במהלך הקרב איבדו הילדים את הוריהם.

לותר וג'נוי החליטו בשלב מסוים להימלט לתאילנד לאחר שגזר דין מוות הוצא נגדם במינאמר. השניים, השומרים על קשיחות, סירבו היום לדבר עם עיתונאים, אך הסכימו להצטלם עם הוריהם. התאומים הפכו לסמל בקרב המורדים ברחבי העולם לאחר שצלם של סוכנות הידיעות איי.פי הצליח לצלמם מסתתרים עם לוחמיהם בג'ונגל סמוך לגבול עם תאילנד.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully