וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשת ממשלת ניו זילנד הצעירה הכריזה: "אני בהיריון"

19.1.2018 / 9:55

ג'סינדה ארדרן בת ה-37 הודיעה כי היא צפויה ללדת את בנה הראשון ביוני ותהיה המנהיגה ראשונה שעושה זו בעולם מאז 1990. היא הבטיחה לקחת חופשת לידה קצרה של שישה שבועות, ולאחר מכן להיעזר בבן זוגה

צילום: רויטרס

ראשת ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, הודיעה הלילה (שישי) כי היא בהיריון ראשון וזכתה לתמיכתם של ארגונים לזכויות נשים ושל פעילי מפלגת הלייבור שבראשותה. היא הכריזה כי היא תהיה "ראשת ממשלה ואימא" גם יחד.

ארדרן אמרה כי היא מתכנתת לעבוד עד לידתה הצפויה ביוני, ולאחר מכן היא תצא לשישה שבועות של חופשה. סגנה, ווינסטון פטרס, יחליף אותה בתקופה זו.

היא אמרה לכתבים שהגיעו מחוץ לביתה באוקלנד כי בן זוגה קלארק גייפורד יטפל במשרה מלאה בתוספת "המפתיעה" למשפחה, שעליה התוודעה שישה ימים לפני הרכבת הממשלה באוקטובר.

"אני לא האישה הראשונה שעובדת ושיש לה תינוק. אני יודע שבמקרה שלי אלו נסיבות מיוחדת, אבל יש נשים רבות שעשו זאת היטב לפני", אמרה ארדרן. כשנשאלה איך היא הצליחה להרכיב ממשלה בזמן שסבלה מבחילות בוקר, השיבה: "זה מה שנשים עושות".

לקריאה נוספת בנושא
מהפך בניו זילנד: המנהיגה הצעירה של הלייבור תהיה ראשת הממשלה
סערה בניו זילנד: מנהיגת האופוזיציה החדשה נשאלה אם היא מתכננת ללדת

ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, נובמבר 2017. רויטרס
נהנית מפופולריות רבה. ראשת ממשלת ניו זילנד ארדרן/רויטרס

ראשת הממשלה בת ה-37 היא אחת המנהיגות הבודדות בעולם, שהרתה בזמן כהונתה. האחרונה הייתה ראשת ממשלת פקיסטן בנזיר בוטו, שילדה ב-1990. ארדרן, שעלתה לשלטון בתום בחירות צמודות שבהן סיימה מפלגתה במקום השני וחברה למפלגה קטנה יותר, היא ראש הממשלה הצעיר ביותר של ניו זילנד זה יותר ממאה שנה. היא האישה השלישית המשמשת בתפקיד.

ארדרן הבטיחה לציבור שהיא תמשיך להיות זמינה גם בזמן חופשת הלידה הקצרה שלה - אחד החוקים הראשונים שהעבירה ממשלתה הייתה הארכת משך תקופת חופשת הלידה, מ-18 שבועות ל-22. ב-2020 החופשה בתשלום תתארך עד ל-26 שבועות.

ההכרזה של ראשת הממשלה התקבלה בהתלהבות בקרב הפוליטיקאים וארגוני זכויות. ניו זילנד נחשבת לאחת המדינות המתקדמות ביותר ביחס לנשים, והייתה הראשונה בעולם שהעניקה להן זכות הצבעה, ב-1893.

"זהו תזמון מושלם", אמר השרה לזכויות נשים, ג'ולי אן גנטר. "125 שנה לאחר מכן, יש לנו ראשת ממשלה שהולכת ללדת בזמן שהיא בתפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully