וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת דגל אחד: צפון ודרום קוריאה יצעדו יחד בפתיחת משחקי החורף

17.1.2018 / 15:48

המשלחות המנהלות שיחות נדירות הסכימו על נבחרת הוקי נשים משותפת וכן על צעידה משותפת בטקס החגיגי. המשלחת מפיונגיאנג תמנה 550 איש, ותכלול 230 מעודדות

צילום: CNN

קוריאה הצפונית והדרומית הסכימו היום (רביעי) במהלך השיחות הנדירות שקיימו ביניהן להקים קבוצת הוקי נשים משותפת שתשתתף במשחקי החורף בחודש הבא, ולצעוד תחת דגל מאוחד של חצי האי בטקס הפתיחה – כך נמסר בהצהרה משותפת שניתנה על ידי המשרד לאיחוד הקוריאות בסיאול.

עוד נמסר כי פיונגיאנג תשלח משלחת בת 550 חברים, כולל 230 מעודדות, 140 אמנים ו-30 לוחמי טקוונדו, שישתתפו במשחקים. היא אמורה להתחיל להגיע לקוריאה הדרומית ב-25 בינואר. זאת הפעם הראשונה שבה הן יתחרו כקבוצה אחת במשחקי החורף, אולם הן שילבו כוחות באירועי ספורט בינלאומיים בעבר. פיונגיאנג תשלח גם תזמורת בת 140 איש, שתופיע במשחקים.

לקריאה נוספת בנושא
שרי חוץ מ-20 מדינות הסכימו להגביר הלחץ על קוריאה הצפונית
אחרי הבהלה בהוואי - אזעקת שווא מפני טילים מקוריאה שודרה ביפן

נציגים מקוריאה הדרומית והצפונית בדיונים על משחקי החורף בעיירת הפסקת האש פנמונג'ום, 17 בינואר 2018


Panmunjom. רויטרס
נציגי המשלחות בכפר הפסקת האש, היום/רויטרס

למרות הפגת המתיחות בין פיונגיאנג לסיאול, אחרי חודשים ארוכים של שיגורי טילים וניסוי גרעיני, שרי החוץ של 20 מדינות שהתכנסו הלילה כדי לדון במצב הסכימו לשקול סנקציות נוספות כדי ללחוץ על קוריאה הצפונית. שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אף איים כי וושינגטון עלולה לפעול צבאית אם פיונגיאנג לא תבחר בדרך של דיאלוג.

שר החוץ של יפן טארו קונו הזהיר שאין להיות נאיבים ביחס לקוריאה הצפונית. "זה לא הזמן להקל בלחץ או להעניק פרסים לקוריאה הצפונית", אמר. "העובדה שקוריאה הצפונית מוכנה לקיים שיחות ניתנת לפירוש כהוכחה לכך שהסנצקיות עובדות".

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מסרב לוותר על פיתוח תכנית הגרעין והטילים של ארצו, על אף סנקציות רבות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם. בשופרי התקשורת הממלכתית של פיונגיאנג הזהירו השבוע את סיאול מפני סיכול היחסים אם היא תתעקש על כך שהצפון יוותר על נשקו הגרעיני.

סין, שלא השתתפה במפגש של 20 שרי החוץ בוונקובר, אמרה כי הכינוס הזכיר את תקופת המלחמה הקרה באופיו ורק יפגע ביכולת להגיע להסדר בחצי האי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully