וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני פיוס בקוריאה: ארה"ב לא תערוך תמרונים בזמן משחקי החורף

סיאול הודיעה כי טראמפ אמר בשיחה עם הנשיא מון כי לא יתקיימו בחודש הבא תרגילים צבאיים, במטרה לאפשר את הצלחת השיחות עם פיונגיאנג. נשיא ארה"ב הבטיח לשלוח את בני משפחתו כחלק מהמשלחת

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט שלא לקיים תרגילים צבאיים עם קוריאה הדרומית בזמן משחקי החורף בחודש הבא - כך הודיעה היום (חמישי) לשכתו של נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין. זאת כדי לאפשר את השתתפותה של משלחת מהצפון, אחרי שהצעתו המפתיעה של המנהיג קים ג'ונג און הובילה לחידוש הקו החם בין השכנו.

עוד נמסר מלשכתו של הנשיא בסיאול כי בשיחה שקיים עם טראמפ, אמר נשיא ארצות הברית כי הוא מקווה שהשיחות עם פיונגיאנג יובילו לתוצאות טובות וכי הוא ישלח משלחת רמת דרג, שתכלול את בני משפחתו.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ עונה לקים: "הכפתור הגרעיני שלי גדול משלך - והוא עובד"
עם חליפה מערבית וביטחון עצמי: הסגנון החדש והמפויס של קים

קים ג'ונג-און נואם לשנה החדשה 31 בנובמבר 2017. רויטרס
נשא מסר של פיוס. קים בנאומו לרגל השנה החדשה/רויטרס

אחרי שבתחילה הביע ספקות לגבי המהלך, אמר היום טראמפ כי השיחות הן "דבר טוב" ולקח קרדיט על כך שפיונגיאנג מוכנה לקיים שיחות. "מישהו באמת מאמין שהיו יכולות להיות שיחות בין קוריאה הצפונית לדרומית מבלי שהייתי נחוש, חזק ומוכן להטיל את עוצמתנו המוחלטת נגד הצפון" כתב טראמפ בטוויטר שלו.

קים הביע נימה מפויסת במהלך נאומו לרגל השנה החדשה, כשאמר כי הוא רוצה לשלוח משלחת למשחקי החורף בחודש הבא. הוא אף התרברב בכך שעל שולחנו מונח "כפתור גרעיני", אך אמר כי ישתמש בו רק אם יחוש מאוים. בתגובה, טראמפ הכריז כי "הכפתור הגרעיני שלו גדול יותר, וגם עובד", באמרה שספגה ביקורת מצד חברי קונגרס על כך שהיא רק מחריפה את המשבר בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully