וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצר את שלטונו: נשיא סין הפך לשליט החזק ביותר במדינה מאז מאו

24.10.2017 / 10:48

עם נעילת קונגרס המפלגה הקומוניסטית, הוחלט להכניס את האידיאולוגיה של שי ג'ינפינג לחוקת המפלגה אחרי חמש שנים בלבד. שום מנהיג לפניו לא זכה לכבוד זה בשלב כה מוקדם במנהיגותו. "זהו עידן חדש", הצהיר המנהיג

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המפלגה הקומוניסטית בסין קידמה היום (שלישי) את הנשיא שי ג'ינפינג למעמד הרם ביותר שלו זכה מנהיג המדינה מאז מייסדה מאו דזה דונג, בהחלטה שתאפשר לשי להדק את אחיזתו בשלטון בעודו נוקט מדיניות חוץ תקיפה ומחזק את הצבא.

הצעד לעגן את שמו ואת משנתו של שי בחוקת המפלגה, לצד מייסדיה, הגיע בסיומו של קונגרס המפלגה, המתקיים מדי חמש שנים ומעצב את מדיניותה של בייג'ינג לחמש השנים הקרובות. עתה, כל התנגדות לשי עלולה להיחשב כמו מתקפה על המפלגה עצמה.

"לעם ולאומה הסיניים יש עתיד מזהיר לפניהם", אמר שי לצירי המפלגה, אחרי שאלו אישרו את הוספת האידיאולוגיה שלו - "סוציאליזם עם מאפיינים סיניים למען עידן חדש" - לחוקת המפלגה. "לחיות בתקופה גדולה כמו זאת, משרה עלינו ביטחון וגאווה, אך גם מטיל עלינו אחריות כבדה", הוסיף נשיא סין.

לקריאה נוספת בנושא
קונגרס המפלגה הקומוניסטית בסין החל: "לא נאפשר את פילוג המדינה"

נשיא סין שי ג'ינפינג בקונגרס המפלגה הקומוניסטית, 24 באוקטובר 2017. רויטרס
שליט בלתי מעורער. נשיא סין שי, היום/רויטרס

המדיניות הכלכלית של שי מסמלת שינוי משלב הרפורמות הכלכליות שהנחיל המנהיג דנג שיופינג בסוף שנות ה-70, שנמשך גם תחת שלטונם של יורשיו ג'יאנג זמין והו ג'ינטאו. עיגון האידיאולוגיה של שי בקו המדריך של המפלגה אירע חמש שנים לתוך כהונתו - פרק זמן קצר יותר מזה של קודמיו.

"בכל מובן שהוא, עידן שי ג'ינפינג התחיל בצורה מושלמת", אמר ז'אנג ליפאן, פרשן פוליטי עצמאי בבייג'ינג. "רק שמו של מאו עוגן באידיאולוגיית המפלגה בזמן שהוא היה בחיים. אנחנו פותחים משהו שלא היה כמותו מעולם".

במשך מאות שנים, קיסרי סין קיבלו שמות טקסיים שסימנו שהם היו יורשים מיועדים בשושלת או מייסדיהם של שושלות חדשות לגמרי. לדברי ז'אנג, מה שהשיג השבוע שי הוא המקבילה המודרנית לכך. "הוא רוצה להצטרף לפנתיאון".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תמונותיהם של נשיא סין שי ומייסד המפלגה והמנהיג מאו בבייג'ינג, 24 באוקטובר 2017. רויטרס
תמונותיהם של מאו ושל שי בחנות מזכרות בבייג'ינג/רויטרס

עם זאת, ז'אנג מינג, מומחה לפוליטיקה מקומית, אמר כי שי עדיין לא נהנה מהתמיכה הציבורית שלה זכה מאו. "זאת תוצאה של המערכת הפוליטית של המפלגה ולא בשל תמיכה כנה מצד העם", הסביר. "אם הוא יוכל להשיג גם את זה, הוא יהיה כמו מאו".

שי מתאר את המדיניות שלו ככזו שתוביל את סין בדרך להפוך ל"מדינה סוציאליסטית מודרנית וחזקה" עד לאמצע המאה הנוכחית. החזון הזה הוא שמוביל את המפלגה, החל מהביטחון הלאומי ועד להנחלת תורת מוסר בקרב האזרח הפשוט. הוא הציב את 2021 - שנת המאה להקמת המפלגה - ואת 2049, שנת המאה לייסוד הרפובליקה העממית של סין - כתאריכי יעד להגשמת המטרות שלו.

לסין הכלכלה השנייה בגודלה בעולם וחיים בה מיליוני תושבי ערים חדשים ומבוססים, אך שיפור רמת החיים למיליוני תושבים אחרים נותרה אתגר עבור המפלגה. ז'אנג מינג אמר כי אין לקחת את המטרות הללו ברצינות, וכי שי מתמקד בהישארותו בשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully