וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש: כך חוסל אחיו של מנהיג קוריאה הצפונית במלזיה

מצלמות במעגל סגור בשדה התעופה הבינלאומי בקואלה לומפור תיעדו שתי נשים ניגשות לקים ג'ונג נאם, דקות לפני מותו. אחת מהן תוקפת אותו מאחור - והן עוזבות את המקום. שלושה או ארבעה חשודים נמלטו לדובאי

צלמים זמניים מורשים

מצלמות במעגל סגור בשדה התעופה הבינלאומי בבירת מלזיה, קואלה לומפור, תיעדו את חיסולו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – כך דיווחו אמש (ראשון) כלי תקשורת במלזיה. בסרטון שפרסם אתר החדשות המלזי "הכוכב", נראות שתי נשים ניגשות לקים בשדה התעופה דקות אחדות לפני מותו.

בסרטון נראית אחת מהנשים תוקפת את קים מאחור, ולאחר מכן השתיים הולכות מהמקום. המשטרה במלזיה מסרה כי לאחר התקיפה ניגש קים לדלפק שירות הלקוחות בשדה והתלונן כי שתי נשים ריססו נוזל על פניו וכי הוא חש סחרחורת. בתמונה שנחשפה אתמול בעיתון המלזי New Straits Times, נראה קים מעולף על כורסא בשדה התעופה.

עוד בנושא:
חיסול אחיו של קים ג'ונג און: 4 חשודים קוריאנים נמלטו ממלזיה
החשודה ברצח אחיו של מנהיג צפון קוריאה: "חשבתי שזו תכנית מתיחות"
מלזיה: גופת אחיו של שליט קוריאה הצפונית לא תשוחרר ללא דגימת DNA

קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה שחוסל בהתנקשות. פייסבוק, צילום מסך
הספיק להתלונן אחרי שהותקף. קים/צילום מסך, פייסבוק

לאחר החיסול עצרה המשטרה במלזיה ארבעה חשודים, שתי נשים שאחת מהן נעצרה בשדה התעופה, גבר אזרח מלזיה וגבר נוסף, אזרח קוריאה הצפונית. בסוף השבוע סיפרה אחת החשודות, סיטי עיישה בת 25 המחזיקה בדרכון אינדונזי, כי האמינה שהיא משתתפת בתכנית מתיחות ושהיא נשלחת לבצע מעשה קונדס שנועד לשעשע את הצופים.

עיישה והעצורה הנוספת, דואן תי הואונג, בת 28 הנושאת דרכון מווייטנאם, סיפרו בחקירתן כי קיבלו תשלום בתמורה להסכמתן "להשתתף בתכנית" ולרסס על אנשים במקומות ציבורים חומר כלשהו. משטרת מלזיה מאמינה שהשתיים קיבלו תרסיס שהכיל חומר אחר, רעיל, לפני שנשלחו אל היעד האחרון שלהן – שהיה קים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאם, בז'קט אפור/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיהר לבקש סיוע מהכוחות במקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול הכריזה משטרת מלזיה כי נמשכים החיפושים אחר ארבעה חשודים נוספים, כולם אזרחי קוריאה הצפונית, במסגרת חקירת החיסול. מפכ"ל משטרת מלזיה נור רשיד איברהים הבהיר במסיבת עיתונאים כי ארבעת החשודים הנוספים יצאו מהמדינה ביום החיסול.

להערכת המשטרה, ארבעת האזרחים הזרים עזבו את המדינה עם דרכונים רגילים, כלומר לא דרכונים דיפלומטיים. לפי שעה, לא ברור לאן הם המשיכו ואם יש להם קשר כלשהו לממשלה בפיונגיאנג.

עם זאת, הבוקר מסרו גורמים ברשויות ההגירה האינדונזיות מסרו כי שלושה או ארבעה מהחשודים, כולם אזרחי קוריאה הצפונית, עלו על טיסה מג'קרטה לדובאי ביום המתקפה. החשודים, רי ג'יי נאם, הונג סונג האק ורי ג'י היון, עלו על טיסה בשעה 22:20 (שעון מקומי), וטרם התברר אם היה עמם החשוד הרביעי.

תמונה של קים ג'ונג נאם, מעולף בשדה התעופה התעופה בקואלה לומפור, פברואר 2017. New Straits Times, צילום מסך
משבר דיפלומטי. תמונתו של קים על שער New Straits Times, אתמול/צילום מסך, New Straits Times

במקביל להתקדמות החקירה, משרד החוץ של מלזיה זימן את שגרירה של קוריאה הצפונית לשיחת נזיפה בעקבות האישומים מצד פיונגיאנג על לקויים בחקירת הרצח. בהצהרה של משרד החוץ נמסר עוד כי שגרירה של מלזיה נקרא לשוב מפיונגיאנג להתייעצות.

כמו כן, שר הבריאות של מלזיה סוברמניאם סטסיבאם מסר היום כי תוצאות נתיחת גופתו של קים עשויות להתקבל עד יום רביעי הקרוב. עם זאת, לא ברור אם התוצאות יפורסמו, לאחר שהרשויות בקואלה לומפור דרשו ממשפחתו של קים להעביר דגימות DNA ולסייע בחקירה - בקשה שטרם נענתה.

(עדכון ראשון: 1:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully