וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש של סין לבעלת בריתה הסוררת: תפסיק לרכוש פחם מצפון קוריאה

בייג'ינג הודיעה כי הפסקת ייבוא המשאב תקפה עד לסוף השנה לפחות, זאת ברקע הניסוי שערכה לאחרונה פיונגיאנג בטיל בליסטי. מדובר במכה קשה לכלכלה הצפון קוריאנית, שסובלת ממילא מסנקציות רבות

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

סין הודיעה אתמול (שבת) כי הוא עוצרת לחלוטין את יבוא הפחם מקוריאה הצפונית עד לסוף השנה הנוכחית. ההודעה, שפורסמה באתר של משרד המסחר, מגיעה ברקע הניסוי האחרון שביצעה המדינה המבודדת בטיל בליסטי, בניגוד להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם. בייג'ינג, אחת מבעלות בריתה האחרונות של פיונגיאנג, התחייבה לעשות זאת עוד בשנה שעברה, אך למרות זאת רשמה קוריאה הצפונית גידול בייצוא הפחם לסין.

ביום ראשון האחרון, למחרת השיגור בטיל הבליסטי לטווח בינוני- עצרה בייג'ינג משלוח של פחם מקוריאה הצפונית בשווי מליון דולר. ייצוא המשאב הוא מקור ההכנסה העיקרי של המדינה הקומוניסטית בעלת הכלכלה השברירית, שמוקדשת ברובה לפיתוח תכניות הטילים והגרעין. לפני כשנה סין כבר הפסיקה לרכוש מטרות יקרות מקוריאה הצפונית ואסרה על מכירת דלקים או משאבים אחרים היכולים לשמש אותה להתעצמות צבאית.

מאז עלה קים ג'ונג און לשלטון לפני כחמש שנים, הוא האיץ את פיתוח תכניות הגרעין והטילים של ארצו, שהפכה מבודדת עוד יותר. השבוע נקשר שמו גם לחיסולו של אחיו למחצה קים ג'ונג נאם, שהורעל למוות בנמל התעופה במלזיה על ידי שתי נשים. ככל הידוע, קים עצמו הורה על חיסולו של אחיו עוד לפני כמה שנים.

(עדכון ראשון: 22:48)

פועל מעמיס פחם על משאית במרכז סין, 2015. רויטרס
בשנה שעברה גדל ייבוא הפחם לסין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully