וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש: 20 בני אדם נהרגו בפיגוע של דאעש במסעדה בבירה

חמושים השתלטו על מסעדה ברובע הדיפלומטי בדאקה ולקחו כ-35 איש כבני ערובה. בתום מבצע חילוץ שכלל חילופי אש, חולצו 13 בני ערובה ונהרגו שני שוטרים. ארגון "המדינה האסלאמית" קיבל אחריות

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

20 בני אדם, רובם בעלי אזרחות יפנית ואיטלקית, נהרגו בפיגוע של "המדינה האסלאמית" (דאעש) במסעדה ברוב הדיפולמטי של דאקה בירת בנגלדש. לפי אחד הדיווחים בנושא, רוב ההרוגים נפגעו מדקירות. האירוע החל אמש (שישי) כשחמושים הסתערו על המסעדה ולקחו כ-35 בני ערובה, והסתיים היום לאחר חילופי אש והשתלטות של כוחות הביטחון על המקום. מלבד האזרחים נהרגו שישה מהחמושים ושני שוטרים, ובהם מפקד תחנת המשטרה המקומית.

מבצע חילוץ התרחש בשעות הבוקר המוקדמות, וכלל קרבות עזים בין החמושים ומשטרת בנגלדש. במבצע חולצו 13 בני אדם, לפחות חלקם אזרחים זרים. אחד מהחמושים נעצר. סוכנות הידיעות "אעמאק" המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הודיעה כי לוחמי קבוצה שנשבעה אמונים לארגון אחראים למתקפה.

אדם שהצליח להימלט מהזירה מסר אתמול לרשת הטלוויזיה המקומית כי החמושים צעקו "אללה אכבר" בתחילת המתקפה. שעות לאחר תחילת האירוע ובטרם פריצת המשטרה למסעדה פרסם דאעש ברשתות החברתיות תמונות של גופות, וטען כי מדובר באזרחים הזרים שנשבו במסעדה.

עוד כתבות מהעולם:
מנכ"לי בנקים באיראן הודחו עקב שכר גבוה: "מנוגד לערכי המהפכה"
קלינטון לא מצליחה להתרומם: סקר מקיף חוזה שוויון עם טראמפ
אוסטריה: בית המשפט העליון הורה על בחירות חוזרות לנשיאות

פיגוע של דאעש במסעדה בדאקה בירת בנגלדש, 2 ביולי 2016. AP
כוחות רבים הגיעו לזירה. דאקה, הבוקר/AP

עדי ראייה מסרו כי קולות ירי נשמעו שעות לאחר תחילת האירוע. "יש שם כאוס מוחלט", אמר אחד מתושבי האזור. "הרחובות חסומים וישנם עשרות שוטרים וכוחות קומנדו". שגרירות ארצות הברית בדאקה כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "ישנם דיווחים על ירי ועל בני ערובה".

בשנה האחרונה אירעו כמה מתקפות אלימות של גורמים איסלאמיסטיים במדינה, בעיקר נגד חילונים, אתאיסטים ומיעוטים. על חלק מהמתקפות קיבלו אחריות דאעש ואל-קאעדה. עם זאת, הממשל מכחיש כי ארגוני טרור עולמי מעורבים במעשים, ומאשים שני ארגונים מקומיים – אנסאר אל-אסלאם וג'מעת אל-מוג'הידין.

(עדכון ראשון: 23:30)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פיגוע של דאעש במסעדה בדאקה בירת בנגלדש, 2 ביולי 2016. AP
דאקה, היום/AP
כוחות הביטחון של בנגלדש בבירה דאקה, ליד המסעדה שבה אירע פיגוע של דאעש, 2 ביולי 2016. רויטרס
דקה, היום/רויטרס
פיגוע של דאעש במסעדה בדאקה בירת בנגלדש, 2 ביולי 2016. AP
דאקה, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully