וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית מאיימת על ארה"ב: "נפעל בבית הלבן"

למרות שפיונגיאנג ממשיכה בסירובה להודות בתקיפת מחשבי "סוני", הממשל מבטיח: "המטרה שלנו היא כל מצודות האימפריאליזם האמריקני. נגיע לכל ארה"ב". בוושינגטון שוקלים תגובות אפשריות, אך זה לא יהיה פשוט

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לקראת מתקפת סייבר? המלחמה הדיפלומטית שפרצה בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית מחריפה: לאחר שהבולשת הפדרלית האמריקנית, FBI, הצהירה כי פיונגיאנג עומדת מאחורי מתקפת הסייבר על אולפני "סוני" בחודש שעבר בניסיון למנוע את הפצת הסרט "ריאיון סוף", והצהרתו של הנשיא ברק אובמה בריאיון לרשת CNN כי תיבחן האפשרות של הוספת קוריאה הצפונית לרשימת המדינות התומכות בטרור, המדינה הקומוניסטית המבודדת הזהירה אתמול (ראשון) מפני מתקפות קשות יותר.

למרות שפיונגיאנג סירבה לקחת אחריות על המתקפה הקיברנטית, שהביאה לביטול הפצת הקומדיה העוסקת בהתנקשות במנהיג קים ג'ונג און, הצהרה שפורסמה ברשת הממלכתית KCNA הבטיחה לוושינגטון "פעולה עזה נגד הבית הלבן, הפנטגון וכל ארצות הברית, בור השופכין של הטרוריזם". לפי ההודעה, קבוצת ההאקרים "שומרי השלום", שנטלה אחריות למתקפה, "משחיזים את סכיניהם לא רק בארצות הברית, אלא בעולם כולו".

עוד בוואלה! חדשות:
קוריאה הצפונית לארה"ב: חקרו עמנו הפריצה, או שאו בהשלכות
אובמה על מתקפת הסייבר: "לא ניתן שדיקטטור יטיל כאן צנזורה"
סרט אימה: כך נכנעה הוליווד לטרור הסייבר

ברק אובמה לאחר הודעת ה-FBI  כי קוריאה הצפונית אחרית למתקפת הסייבר על סוני, דצמבר 2014. AP
הנשיא אובמה בהתייחסות למתקפת הסייבר, השבוע/AP

"בידי הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה ראיות ברורות כי לממשל האמריקני הייתה מעורבות עמוקה בהפקת הסרט השקרי", נמסר. "קוריאה פתחה במתקפת-נגד עזה. לא יכולה להיות טעות חמורה יותר מההערכה שחברת סרטים בודדת היא מטרת המתקפה. המטרה שלנו היא כל מצודות האימפריאליזם האמריקני, שזכו לטינתם של כל הקוריאנים".

"אני לא חושב שזה היה מעשה של מלחמה", אמר אתמול אובמה. "אני חושב שזה היה מעשה של ונדליזם קיברנטי, שהתלוותה לו עלות גבוהה מאוד. אנחנו מתייחסים לזה מאוד ברצינות, ונגיב בהתאם". הפרקליט המייצג את חברת סוני, דיוויד בויס, מסר אתמול כי החברה מתכננת להפיץ את הסרט בשלב מסוים. "הוא יופץ", מסר בריאיון לרשת NBC, "סוני רק דחתה את זה, אך אני לא חושב שמישהו יודע איך הוא יופץ בסוף".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הבית הלבן ממשיך לתכנן - אך הכל תלוי בסין

במסגרת התגובה שהבטיח אובמה, הממשל האמריקני פנה לסין, מעצמת הסייבר ויריבתה של וושינגטון בסוגיות רבות, בבקשה לסיוע בחסימת היכולת של קוריאה הצפונית לבצע מתקפות סייבר. על פי הדיווח בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס", בייג'ינג טרם השיבה לבקשה, אולם שיתוף פעולה מצד הסינים הכרחי, מאחר שרובה ככולה של התקשורת היוצאת מפיונגיאנג עוברת דרך תשתיות סיניות.

בכירים אמריקניים הבהירו כי אם ארצות הברית תרצה לחסום את הגישה לאינטרנט בעצמה, תהיה זו הפרה ברורה של הריבונות הסינית. עם זאת, גורמים בוושינגטון טענו כי זאת עשויה להיות הזדמנות פז עבורם לקדם "קוד התנהגות" קיברנטי בשיתוף עם הסינים. הצהרה משותפת שכזו עשויה לתרום במאמצים הנוכחיים נגד קוריאה הצפונית, ואולי אף להפיג מעט מן המתח הכבד השורר בין וושינגטון לבייג'ינג בתחום הסייבר.

צעדים נוספים ששוקלים בבית הלבן כוללים סנקציות כלכליות, הדומות למודל העיצומים שהוטלו על רוסיה ועל העומד בראשה הנשיא ולדימיר פוטין. המטרה היא להצר את צעדיהם הכלכליים של המנהיג קים ג'ונג און ושל האליטה המקורבת אליו, שנהנים מאורח חיים ראוותני, שעה שמרבית אזרחי קוריאה הצפונית חיים בעוני מחפיר ובתנאים קשים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – מוסקבה, דצמבר 2014. AP
מודל הסנקציות יועתק לפיונגיאנג? נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/AP

כמו כן, וושינגטון בוחנת אפשרות של פתיחה ב"מבצעי הסברה" לאזרחים במדינה המבודדת, אולם ניסיונות כאלה, שנעשו בעבר על ידי קוריאה הדרומית, נתקלו בתגובה חריפה מצד פיונגיאנג, ולא צלחו. לפי שעה, דווח כי אובמה הנחה את פיקוד הסייבר האמריקני לבחון אפשרות של תקיפת תשתיות ביטחוניות בקוריאה הצפונית.

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully