וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סרקנו מלמעלה ומלמטה ומצאנו את מיכל קבורה בשלג"

21.10.2014 / 0:23

הודות להמסת השלג, הצליח צוות החילוץ של "הראל", יחד עם צבא נפאל, למצוא את גופתה של מיכל צ'רקסקי באחד האזורים המסוכנים בהם פגעה הסופה. "מבעד לשלג הבחנו בה כשהיא עם החפצים שלה"

צילום: באדיבות המשפחה, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אתמול (שני), חרף התקווה שבה אחזה משפחתה במשך חמישה ימים, נמצאה גופתה של מיכל צ'רקסקי בת ה-36 מגבעתיים בגובה של כ-5,000 מטרים ברכס האנאפורנה שבנפאל. מיכל היא ההרוגה הישראלית הרביעית באסון ההרים החמור. נדב קליפה, מצוות החילוץ של חברת "הראל", שמצא את גופתה, סיפר לוואלה! חדשות על המאמצים שהובילו לאיתורה.

"בשעה 10:00 בבוקר שעון נפאל מיכל נמצאה במקום שבו הערכנו ששם היא קפאה למוות ונקברה בשלג. היא אותרה באחד האזורים המסוכנים שבהם פגעה הסופה, אמר. "מאז הסערה, היא הייתה מכוסה בשלג. בימים האחרונים, כשהפציעה השמש, השלג החל להפשיר וגופתה התגלתה במרחק של שעתיים מתחת לפס (מעבר ההרים ת'ורטנג לה שבגובה 5,416 מטרים, ד"י)".

אסון בנפאל | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
עדות הזוועה: "לקחתי החלטה - עוזבים את תמר בשטח"
כך מטפלים בישראל בכוויות הקור החמורות של הפצועים
מסלול המוות של המטיילים הישראלים בהימלאיה

את המאמצים למציאתה הוביל צוות משולב של חברת הביטוח, שסרק מהפס לכיוון הירידה ממנו, ושל צבא נפאל שהגיע מהכיוון ההפוך כדי לכסות את כל השטח המשוער שבו צעדה צ'רקסקי. החיילים עשו שימוש במקלות ארוכים ו"דקרו" כל כמה צעדים את השלג העמוק, כדי לראות אם הם נתקלים בגופה הקבורה בעומק. המחלצים התבססו על עדויות ששמעו מפי ניצולים אשר ראו את צ'רקסקי לפני שנעלמו עקבותיה.

מיכל צ'רקסקי. מתוך הפייסבוק, צילום מסך
"היא הייתה מכוסה בשלג". צ'רקסקי/צילום מסך, מתוך הפייסבוק

נמצא כי היא צעדה הרבה יותר ממה שחשבו בתחילה, בניסיונה למצוא מקום מסתור מהסופה האימתנית. לפי הידוע, הסבל הנפאלי שהיה עמה נטש אותה כשהתבהרה חומרת מזג האוויר והיא נותרה למעשה ללא התיק שלה, שאולי היה עוזר לה להתמודד עם המצב הקשה.

"ראינו את התחזית שדיברה על כך שבימים הקרובים יכול לרדת עוד שלג", אמר קליפה, "אז רצינו לוודא את מציאתה בהקדם". הוא הוסיף כי הבוקר, במהלך הסיורים של הצוותים, "מבעד לשלג היה אפשר להבחין בה כשהיא עם החפצים שלה, הדרכון והפאוץ'". גופתה חולצה מההר והועברה לבית החולים בבירה קטמנדו. צוות שגרירות ישראל בבירה הנפאלית, יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל, מטפלים בהכנות להעברת ארונה לישראל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ארונותיהם של שני הרוגים נוספים הגיעו ארצה

שלושת ההרוגים הישראלים הנוספים באסון הם אגם לוריא, בן 23 מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל, נדב שהם, בן 30 מהיישוב מצפה הושעיה שבגליל התחתון ותמר אריאל, קצינת צה"ל בת 24 מהמושב משואות יצחק שליד אשקלון. ארונו של שהם הגיע לישראל בשבת בערב, ואתמול הוא הובא למנוחות בבית העלמין ביישובו. גופותיהם של לוריא ואריאל הגיעו ארצה סמוך לחצות. הקורבנות הישראלים מצטרפים לעוד כ-40 הרוגים זרים ונפאלים, ול-175 פצועים באחד מאסונות ההרים החמורים ביותר שידעה נפאל.

מוקדם יותר נחשפה עדות מצמררת מרגעיהם האחרונים בחיים של אריאל ושהם. "אמרתי לנדב שאנחנו עוזבים את תמר", סיפר איתן עידן בראיון לאראל סג"ל ברדיו "גלי ישראל". "פשוט כל הזמן הרמנו אותה והיא נפלה ואז הרמנו אותה עוד פעם. פעם אחת כשהיא נפלה, פשוט אמרתי לנדב 'עזוב אותה, אנחנו פשוט נאבד גם אותנו".

בראיון, נזכר עידן ברגע שבו פגש בתמר, בעודו מנסה לפלס את דרכו בשלג. הוא סיפר שתמר הספיקה לסייע לאנשים רבים במהלך הדרך, ומשום כך ככל הנראה מצאה את עצמה מותשת די מוקדם. "בעלייה אני זוכר שראיתי את תמר אריאל, שהיה לה קשה ואז אני ונדב, ושני (מטיילת נוספת) שהייתה איתי, ממש הרמנו אותה, עזרנו לה לעלות והמשכנו", תיאר. "כשגמרנו את העלייה, ראינו שבעצם המדריך ברח לנו, לכל מי שנשאר קצת מאחור. היינו למעלה והבנו שאנחנו לבד ומפה התחיל בעצם כל הכאוס המטורף כי אתה נמצא לבד באמצע סופה".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 23:22)

צוות חילוץ גופתה של מיכל גילי צ'רקסקי בנפאל. אוקטובר 2014. צוות החילוץ של חברת הראל "הראל 669", מערכת וואלה! NEWS
צוות החילוץ של הראל בהימלאיה/מערכת וואלה! NEWS, צוות החילוץ של חברת הראל "הראל 669"
צוות חילוץ גופתה של מיכל גילי צ'רקסקי בנפאל. אוקטובר 2014. צוות החילוץ של חברת הראל "הראל 669", מערכת וואלה! NEWS
המחלצים השתמשו במקלות ארוכים שאותם תחבו לשלג/מערכת וואלה! NEWS, צוות החילוץ של חברת הראל "הראל 669"
זוהתה גופתה של מיכל צ'רקסקי שנהרגה בסופת השלגים בנפאל. באדיבות המשפחה
נערכים להבאת ארונה ארצה. צ'רקסקי/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully