וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בנפאל: אותרה גופתה של הנעדרת הישראלית

20.10.2014 / 10:57

צוות החילוץ הישראלי יחד עם הצבא הנפאלי איתר את גופתה של מיכל צ'רקסקי, אשר נעדרה מאז השבוע שעבר בעקבות מפולת השלגים בשמורת אנאפורנה. הודעה נמסרה למשפחתה. בכך עלה מניין ההרוגים הישראלים ל-4

צילום: באדיבות המשפחה, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צוות החילוץ של חברת הביטוח "הראל" בשיתוף פעולה עם כוח מצבא נפאל איתרו היום (שני) את גופתה של המטיילת הישראלית מיכל צ'רקסקי, בת 36 מגבעתיים, אשר נעדרה מאז השבוע שעבר בעקבות מפולת השלגים בשמורת אנאפורנה בהרי ההימלאיה שבנפאל. הודעה נמסרה למשפחתה. צוות שגרירות ישראל בקטמנדו, יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל, מטפלים בהעברת ארונה לישראל בהקדם.

ליאור קורן, אחיה של מיכל, סיפר כי גופתה נמצאה בשביל היורד מההר, לא רחוק מפסגת המסלול. "מיכל בחרה לעזוב את העולם הזה במקום שהוא קרוב לשמים", אמר. "הלב שלנו נקרע מזה שלא יכולנו להציל אותה מהקיפאון והשלג".

אסון בהימלאיה - כותרות אחרונות:
ההרוג בנפאל הובא למנוחות: "נידבת את חייך כדי להציל"
מסלול המוות של המטיילים הישראלים בהימלאיה
פצוע ששב מנפאל: "במסוק החילוץ חשבו שאני גופה ועזבו"

מיכל גילי צ'רקסקי, מטיילת ישראלית הנעדרת במפולת השלגים בנפאל. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
ארונה יועבר בקרוב לישראל. מיכל צ'רקסקי/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

"הבוקר התבשרנו על מציאת גופתה של מיכל היקרה", סיפרה חני ליפשיץ, שליחת חב"ד בקטמנדו. "עד עתה עוד הייתה לנו תקווה גדולה למצוא אותה בין החיים, אך יחד עם זאת ישנה תחושת הקלה על שמיכל תגיע כמה שיותר מהר למנוחת עולמים בקבר ישראל. אנחנו כאן בבית חב"ד עוטפים ומחבקים את המשפחה האבלה. זכינו להיות עם מיכל בימיה האחרונים, שבהם ראינו אותה שמחה ומאושרת בטיול הגדול. נזכור אותה כך תמיד".

עם מציאת גופתה של צ'רקסקי, עלה מניין ההרוגים הישראלים באסון לארבעה. שלושת ההרוגים הנוספים הם אגם לוריא, בן 23 מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל, נדב שהם, בן 30 מהיישוב מצפה הושעיה שבגליל התחתון ותמר אריאל, קצינת צה"ל בת 24 מהמושב משואות יצחק שליד אשקלון. ארונו של שהם הגיע לישראל בשבת בערב, ואתמול הוא הובא למנוחות בבית העלמין ביישובו. גופותיהם של לוריא ואריאל יגיעו ארצה במהלך היום. הקורבנות הישראלים מצטרפים לעוד כ-40 הרוגים זרים ונפאלים, ול-175 פצועים באחד מאסונות ההרים החמורים ביותר שידעה נפאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
האזור באנאפורנה שבנפאל אחרי הסערה העזה. עמרי בן אפרים, מערכת וואלה! NEWS
שמורת אנאפורנה בנפאל/מערכת וואלה! NEWS, עמרי בן אפרים

ביום ראשון נחתו בנמל התעופה בן גוריון שבעה ישראלים שנפצעו במפולת השלגים. שישה מהפצועים סובלים מכוויות קור בדרגות שונות, אחד מהם סובל גם מפגיעות בגב ובחזה. נוסף עליהם הוטסה ארצה מטיילת שראייתה נפגעה. אמבולנסים של מגן דוד אדום שהמתינו על הקרקע למטוס, פינו את הפצועים להמשך טיפול בבתי החולים. שלושה פצועים מאושפזים במצב קל עד בינוני בהדסה עין כרם בירושלים וארבעה במצב בינוני עד קשה בשיבא בתל השומר.

לפצועים מחכה תהליך טיפול ארוך

מנהל אגף הרפואה במד"א, ד"ר רפי סטרוגו, שהיה אחד הראשונים שהגיעו לאזור האסון בהימלאיה, סיפר כי ארבעה מהפצועים שהגיעו לישראל סובלים מכוויות בדרגות קשות, כך שמחכה להם תהליך טיפול ארוך. "צריך לחכות לפחות כמה שבועות ואז לראות אם צריך לכרות איברים", הסביר.

לדברי ד"ר סטרוגו, כל הפצועים קיבלו טיפול מעולה. "הרופאים בנפאל לא חסכו בדבר, התייעצו עם מומחים בינלאומיים והשתמשו בתרופות חדשניות ואף ניסיוניות כשצריך", סיפר. "עם זאת, מדובר בבית חולים קטן ולכן נערכנו לסייע להטסת הפצועים ארצה בהקדם האפשרי, בתיאום ובסיוע של השגרירות, משרד החוץ וחברות הביטוח השונות. מלבד הפצועים פגשנו בנפאל ישראלים רבים שהגיעו לחבק ולסייע, בין מטיילים שהיו במדינה ובין משלחות שהגיעו מהארץ. הרופאים המקומיים נדהמו מעצמת החיבוק שהפצועים הישראלים מקבלים מחבריהם וסיפרו לי שמעולם לא נתקלו בעוצמה כזו של מחויבות הדדית בין אזרחי מדינה. אני מקווה שכל הפצועים יתאוששו במהרה".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully