וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדים לאסון ביפן: גברים וילדים נקברו באפר הרותח

עד כה אותרו 36 גופות בפסגת הר הגעש אונטאקה. המחלצים מתקשים להגיע להר, שממשיך להתפרץ גם הבוקר. אחד הניצולים: ראיתי ילד שזועק "זה רותח, אני לא יכול לנשום"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צוותי החילוץ ביפן השעו הבוקר (שני) את החיפושים אחר ניצולים בהתפרצות הר הגעש שבמרכז המדינה. הר אונטאקה החל להתפרץ ללא התראה בסוף השבוע. לפחות 36 מטיילים נספו סמוך לפסגתו ועוד 40 נפצעו. שמונה מטיילים עדיין נעדרים ויש חשש גדול לחייהם.

ההר עדיין מתפרץ. החזאים ביפן מזהירים כי גזים רעילים מתפזרים ברדיוס של ארבעה קילומטרים מההר. ענן האפר מיתמר היום לגובה 500 מטרים מפסגת ההר, אחרי שביום שבת הענן נישא לגובה שבעה קילומטרים.

זהו הר הגעש השני בגובהו ביפן (וה-14 בסך הכל מבין הרי המדינה). פסגתו נמצאת בגובה 3,067 מטרים וממוקמת בחבל הארץ צ'ובו שבאי המרכזי של יפן, הונשו. ההתפרצות אירעה בשעה שההר הפופולרי היה עמוס במטיילים ומבקרים, בהם ילדים. זו ההתפרצות הגעשית הראשונה ביפן מאז 1991.

לקריאה נוספת
התפרצות הר הגעש ביפן: 30 מטיילים נמצאו מתים
המחאה בסין: אינסטגרם נחסמה, "הצבא לא ייכנס"
האם ג’בהת א-נוסרה ודאעש ישתפו פעולה נגד אובמה?

מאמצי החילוץ מהר הגעש אונטאקה – יפן, ספטמבר 2014. רויטרס
צוותי החילוץ השעו הבוקר את החיפושים מחשש לפליטת גזים רעילים/רויטרס

החיפושים הושעו הבוקר מחשש לבטיחות הצוותים. יותר מ-1,100 כבאים, שוטרים וחיילים שוהים באזור ההר, בניסיון לאתר את גופות המטיילים. עד כה, חולצו 14 מהגופות, שהועלו למסוקי הצבא, אך אדים רעילים שנפלטו מההר אילצו את צוותי החילוץ לרדת לגובה נמוך יותר.

עדים לאסון שיחזרו ביממה האחרונה את התפרצות הר הגעש. אישה שהצליחה להימלט סיפרה לעיתון "אסאהי": "ראיתי אנשים שנקברו באפר עד לברכיים. השניים שהיו לפניי נראו מתים". מטיילת נוספת סיפרה כי שמעה כיצד אחד הקורבנות זועק בזמן שסלעים לוהטים מוחצים אותו למוות. "מישהו שכב מחוץ לבקתה. הוא נפגע בגב", שיחזרה. "הוא אמר 'זה כואב, זה כואב', אבל אחרי חצי שעה הוא השתתק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמצי החילוץ מהר הגעש אונטאקה – יפן, ספטמבר 2014. GettyImages
הר אונטאקה פולט עשן ואפר ברדיוס של ארבעה קילומטרים/GettyImages

סייצ'י סקוראי, שהיה באחת הבקתות ליד פסגת ההר בזמן ההתפרצות, סיפר לרשת השידור הציבורית NHK כי ניסה להציל את הנפגעים: "האפר ירד עלינו. אנשים נקברו בחיים ולא יכולתי לעשות כלום, רק להגיד למחלצים דרך הרדיו". ניצול נוסף, ששוחח עם העיתון "יומיורי שימבון", סיפר כיצד ראה ילד זועק "זה רותח, אני לא יכול לנשום". לאחר מכן, העיד, "הכול נעשה שחור - ושקט".

ההתפרצות הפתאומית תוארה כ"רעם" בפי אישה שמנהלת בקתה קטנה סמוך לפסגה. רבים תוהים מדוע מאות מטיילים שהו על פסגת הר געש פעיל, ומדוע לא היו התרעות לקראת ההתפרצות. התשובה היא שביפן יש הרבה הרי געש פעילים שניתן לטפס עליהם ללא חשש. המפורסם שבהם הוא הר פוג'י. חזאים אומרים שההתפרצות בסוף השבוע הייתה קטנה יחסית, וכי מספר הניצולים הגדול מוכיח זאת.

התפרצות הר הגעש ביפן: אותרו גופותיהם של עשרות מטיילים. רויטרס
התפרצות הר הגעש ביפן: אותרו גופותיהם של עשרות מטיילים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully