וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה: ג'ון קרי - "זאב עם סנטר בולט ומכוער"

20.8.2014 / 17:09

אחרי שכינה את אובמה "קוף לא ברור", שלטונו של קים ג'ונג און מוסיף להשתלח בבכירים אמריקנים, והפעם בשל תרגיל צבאי עם הדרום: "מדברים על שלום ואז יוצאים לתמרון מתגרה"

שר החוץ ג'ון קרי עם נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה –סיאול, אפריל 2013. AP
קרי עם נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה/AP

קוריאה הצפונית ממשיכה להעליב את בכירי הממשל האמריקני, ומכנה את שר החוץ ג'ון קרי "זאב עם סנטר בולט ומכוער".

בתקופה האחרונה השתלחה קוריאה הצפונית בבכירים בוושינגטון ובסיאול. בין היתר זכה הנשיא ברק אובמה לכינוי "קוף", ונשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה כונתה "זונה" ו"בת איכרים".

העלבון האחרון התפרסם רק בשפה הקוריאנית, מה שעשוי לרמוז כי הפרסום נועד לצרכי פנים כדי לחזק את שלטונו של קים ג'ונג און. בימים האחרונים פתחו ארה"ב וקוריאה הדרומית בתמרון צבאי משותף, והדבר מעורר לחץ רב אצל המשטר הדיקטטורי בפיונגיאנג.

חדשות נוספות מהעולם
הסיפור של סרטון ההוצאה להורג שזעזע את העולם
4 גברים נמצאו כרותי ראש בסיני: "חיקוי של דאעש"
הספינה הישראלית ניצחה את המפגינים הפרו-פלסטינים

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – פיונגיאנג, אוגוסט 2014. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית קים, בשבוע שעבר בפיונגיאנג/רויטרס

לפי הפרסום, דובר מטעם ועדת ההגנה הלאומית של המפלגה אמר כי "קרי הוא זאב בעור כבש", ולעג למבנה פניו, בטענה כי יש לו "סנט בולט ומכוער".

הדובר מתח ביקורת על קרי, אחרי שאמר כי וושינגטון שואפת לשלום בחצי האי הקוריאני. "במקביל, ארצו יצאה לתמרון צבאי מתגרה", טען הדובר האנונימי, "וזו התנהגות שמוכיחה שוב את האופי הצבוע של ארה"ב".

בחודש מאי הדביקה קוריאה הצפונית כינויי גזענות חריגים לנשיא אובמה. סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הרשמית (KCNA), שופרו של השליט קים, פרסמה שתי ידיעות בהן נכתב כי לאובמה יש "צורה של קוף, שנותר מאחור בעוד האנושות התפתחה במשך מיליוני שנים". עוד נכתב כי הנשיא האמריקני הוא "יציר כלאיים שדמו לא ברור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully