וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בעיראק: "הכורדים כבשו מחדש את סכר מוסול"

לאחר שלוחמי "המדינה האסלאמית" כבשו את הסכר הגדול והחשוב במדינה לפני כשבועיים, הצליחו אנשי המיליציה הכורדית להשיבו לידיהם בסיוע צבא ארה"ב. קמרון: "יש לעקור מהשורש את דאעש"

צילום: רויטרס

(תיעוד: חיל האוויר של ארה"ב תוקף יעדים של דאעש)

לוחמי המיליציה הכורדית "פשמרגה" הודיעו אתמול (ראשון) כי הם הצליחו להשתלט מחדש על סכר מוסול בצפון עיראק, אשר נכבש לפני כשבועיים על ידי לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. ההשתלטות המחודשת על הסכר הגדול והחשוב במדינה הייתה כרוכה בלחימה עיקשת בין הכוחות הכורדיים לבין כוחות דאעש, ולוותה בסיוע אווירי של חיל האוויר האמריקני.

המשבר בעיראק - סיקור מיוחד
האם "המדינה האיסלאמית" מאיימת גם על ישראל?
10 מיליון תושבים, מאות מיליונים מנפט: כך נראית מדינת דאעש
"אנשים שאני מכיר נקברו השבוע בחיים"

לוחמי המיליציה הכורדית "פשמרגה" השתלטו מחדש על סכר מוסול בצפון עיראק מידי פעילי "המדינה האיסלאמית" (דאעש). AP
חיל האוויר של ארה"ב סייע בהשתלטות. לוחם של המיליציה הכורדית בסכר מוסול/AP

סכר מוסול הינו מקום בעל חשיבות אסטרטגית גבוהה לשליטה צבאית, משום ששליטה על הסכר מהווה שליטה על החשמל והמים באזור. אם הוא היה נותר בידי הארגון הקיצוני, שכבש חלקים נרחבים מעיראק ומסוריה בחודשיים האחרונים, היה בידם להציף ערים במדינה ולהפסיק את אספקת המים והחשמל באזור, ואף לבירה בגדאד.

אף שהסכר נכבש, מקור רשמי הודיע כי התקיפות האוויריות של צבא ארצות הברית נמשכות באזור. בעת ההשתלטות המחודשת, תקפו המל"טים האמריקנים 14 יעדים, והשמידו עשרה משוריינים, שבעה האמרים, שני כלי רכב שהסיעו את לוחמי דאעש ומחסום אחד. זאת, לפי דיווח ברשת "אל-מנאר" המזוהה עם חיזבאללה.

לוחמי המיליציה הכורדית "פשמרגה" השתלטו מחדש על סכר מוסול בצפון עיראק מידי פעילי "המדינה האיסלאמית" (דאעש). AP
בעל חשיבות אסטרטגית גבוהה. סכר מוסול/AP

בסוף השבוע החליט האיחוד האירופי בכינוס חירום בבריסל כי כל מדינה חברה באיחוד רשאית לחמש את הכוחות הכורדיים בעיראק, בהתאם להחלטתה. זאת, לאחר ששרי החוץ באיחוד לא הצליחו להגיע להחלטה משותפת.

למרות הדעות החלוקות, האיחוד הביע תמיכה בהחלטתה של צרפת לספק נשק למיליציה הכורדית "פשמרגה", אשר נלחמת באנשי ארגון הטרור הסוני. יתרה מכך, מטוס סיוע גרמני הנחית בצפון עיראק שמיכות ותרופות עבור האזרחים, ושרת ההגנה אף אמרה כי היא שולחת משלוח של ציוד צבאי לאזור.

קמרון: "דאעש עלול להגיע לרחובות בריטניה"

גם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, הביע את תמיכתו בהענקת סיוע ביטחוני בעיראק והזהיר אתמול במאמר שפרסם בעיתון "סאנדיי טלגרף" כי "אם לא נפעל לעקור מהשורש את ארגון הטרור המסוכן 'המדינה האיסלאמית', הוא יתחזק, עד שיגיע לרחובות בריטניה".

לטענתו של קמרון, "תגובה הומניטרית אינה מספיקה, ויש צורך בתגובה ביטחונית מוחצת. ביטחון אמיתי יגיע רק אם נשתמש בכל העומד לרשותנו – סיוע, דיפלומטי, כוח צבאי – על מנת להביא לעולם יציב יותר. אם לא, נראה מדינת טרור לחופי הים התיכון, וסמוך למדינת נאט"ו". מאמר זה של קמרון נכתב על ידו על רקע ביקורת קשה מבכירי הכנסייה בבריטניה, שטענו כי לממשלתו אין אסטרטגיה ברורה להתמודדות עם הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully