וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר איידס בכיר היה על המטוס המלזי שהתרסק

ג'ואפ לאנג בן ה-60 היה בדרכו לכנס בינלאומי בנושא האיידס באוסטרליה יחד עם בת זוגו. הוא הקדיש את חייו לחקר המחלה. "יכול להיות שהתרופה לאיידס הייתה על הטיסה הזאת"

ג'ואפ לאנג, חוקר האיידס שנהרג בהתרסקות המטוס המלזי מעל אוקראינה. AP
"האובדן שלו הוא עצום". ג'ואפ לאנג/AP

בין 298 הנוסעים ואנשי צוות שהיו על המטוס המלזי שהופל ביום חמישי האחרון על ידי טיל באוקראינה, היה הנוסע ג'ואפ לאנג בן ה-60, אחד מחוקרי האיידס הבכירים בעולם. הוא חקר את הוירוס במשך יותר מ-30 שנה ונחשב למוביל בתחומו. לאנג, פרופסור לרפואה בבית החולים האוניברסיטאי באמסטרדם, היה בדרכו לכנס בנושא האיידס באוסטרליה יחד עם חמישה בני אדם נוספים. "הוא אחד הסמלים של כל המחקר בתחום. האובדן שלו הוא עצום", אמר ריצ'רד בויד, פרופסור לאימונולוגיה מאוניברסיטת מונאש במלבורן.

הוא הקדיש את חייו לפתרון משברים בינלאומיים ובסופו של דבר נהרג על ידי אחד מהם בדרך לוועידת האיידס הבינלאומית ה-20, עם הפלת טיסה MH17 על ידי טיל שנורה במסגרת העימות המתמשך בין אוקראינה לרוסיה. בת הזוג שלו, ז'קלין ואן-טונגרן, הייתה גם היא על המטוס. הוא הותיר אחריו חמישה ילדים.

עוד ידיעות מהעולם:
מצמרר: נוסע במטוס המלזי צילם אותו למקרה שיתרסק
בגלל "צוק איתן": אזהרת מסע לטורקיה
החופשה נהרסה: "השפילו אותנו כי אנחנו ישראלים"

נשים מדליקות נרות זיכרון בלוס אנג'לס  לזכר ששת ההרוגים שהיו בדרכם לכנס איידס באוסטרליה. AP
פינה הנצחה לזכרו של לאנג בלוס אנג'לס/AP

לאנג היה חלוץ בניסיונותיו להנגיש תרופות לאיידס לאוכלוסיה ענייה וכן במאמציו למנוע מאמהות הנושאות את המחלה להעביר אותה לצאציהן. "יכול להיות שהתרופה לאיידס הייתה על הטיסה הזאת, אנחנו פשוט לא יודעים", אמר לרשת ABCטרוור סטראטון, יועץ איידס שהשתתף באירוע מקדים לכנס המדובר, עם היוודע הבשורה. "אי אפשר שלא לתהות איזה סוג של מומחיות הייתה על הטיסה הזאת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
זירת ההתרסקות של מטוס מלזיה איירליינס שהופל בשמי אוקראינה – 17 ביולי 2014. רויטרס
מה שנותר מהמטוס/רויטרס

הכנס צפוי להתחיל מחר בהשתתפות 12 אלף בני אדם. "בהוקרה למאמציהם של הקולגות שלנו למלחמה באיידס, הכנס יתקיים כמתוכנן ויכלול הזדמנויות להיזכר באלו שאיבדנו", אמר דובר הכנס.

ארגון הבריאות העולמי מסר כי דובר הארגון, גלן תומאס, היה גם הוא על המטוס.

על המטוס היו 191 הולנדים, 44 מלזים בהם 15 אנשי צוות, 27 אוסטרלים, 12 אינדונזים, עשרה בריטים, ארבעה גרמנים, ארבעה בלגים, שלושה פיליפינים, קנדי, ניו זילנדי וישראלי אחד שמחזיק גם באזרחות אמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully