וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקברניט התנצל: "לא היו סירות הצלה, פחדתי שנוסעים יטבעו"

לי ג’ון-סאוק שלא הורה על פינוי בזמן ונטש את המעבורת הודה שהיה בחדר השינה, אך טען שניסה להגן על נוסעיו. מחליפו השיט את המעבורת בפעם הראשונה. מניין הנספים עלה ל-32

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

קברניט המעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית מתנצל – ומציג את גרסתו לאירועים: לי ג'ון-סאוק בן ה-69, שנעצר אמש לאחר שנטש את המעבורת כשעליה מאות נוסעים, אמר כי התעכב לתת את פקודת הפינוי מחשש שהנוסעים ייסחפו ויטבעו אם יקפצו למים, מכיוון שלא היו באזור סירות הצלה.

אסון המעבורת בקוריאה - כותרות אחרונות:
שלב אחר שלב: הטעויות שהובילו לאסון ההמוני
"לנוסעים נאמר להישאר - הקברניט נטש את המעבורת"
"הקברניט לא היה על ההגאים, אולי גם לא על הגשר"

לי ג'ון-סאוק, קברניט המעבורת שטבעה מול קוריאה הדרומית, מגיע לחקירה. מוקפו, 19 באפריל 2014. רויטרס
מרכין את ראשי ומתנצל". הקברניט לי מסביר, הלילה/רויטרס

בטלוויזיה בקוריאה הדרומית נראה לי, כשידיו אזוקות. "אני מצטער בפני העם בקוריאה הדרומית על כל הצער שגרמתי, ואני מרכין את ראשי ומתנצל בפני משפחותיהם של הקורבנות", אמר לכתבים בעיר מוקפו. הוא התייחס גם לעובדה שכלל לא היה על ההגאים בשעת התאונה. "נתתי הוראות בנוגע לנתיב השיט, הלכתי לחדר השינה לזמן קצר, ואז זה (הטביעה) קרה", שחזר.

להגנתו ניסה לטעון כי "הזרם היה חזק מאוד, טמפרטורת המים הייתה נמוכה, וחשבתי שאם אנשים יעזבו את המעבורת בלי להפעיל שיקול דעת מתאים, אם לא ילבשו חליפות הצלה – וגם אם כן – הם ייסחפו ויעמדו בפני סכנות רבות אחרות". הוא טען כי סירות הצלה לא הגיעו לאזור גם לאחר שכלי השיט החל לשקוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חיפושים אחר נעדרי המעבורת שטבעה מול קוריאה הדרומית. 19 באפריל 2014. רויטרס
הסיכוי למצוא ניצולים קלוש עד בלתי אפשרי. צוללים מחפשים את מאות הנעדרים, הבוקר/רויטרס

לי מואשם כעת בחמישה סעיפים שונים: בכך שנטש את המעבורת, ברשלנות, בגרימת פגיעה גופנית, בכך שלא חיפש סיוע מכלי שיט אחרים ובכך שהפר את חוק הימאים המקומי. אם יורשע, העונש שיוטל עליו ינוע בין חמש שנים למאסר עולם. שני אנשי צוות נוספים שהיו על הספינה נעצרו אף הם, אחד מהם הוא הקצין השלישי של המעבורת שהיה על ההגאים. הבוקר נודע כי לטענת התביעה, זו הייתה הפעם הראשונה שהשיט כלי בים. צ'ו ג'ון-קי בן ה-56 אמר לכתבים: "עשיתי טעות, אבל התפתחות האירועים הייתה מהירה באופן חריג והמנוע לא הגיב כפי שאמור היה".

חיפושים אחר נעדרי המעבורת שטבעה מול קוריאה הדרומית. 19 באפריל 2014. רויטרס
נזירים בודהיסטיים מתפללים למען הנוסעים/רויטרס

סרטונים שצולמו ברגעים הדרמטיים תיעדו את אנשי הצוות מורים לנוסעים להישאר על הסיפון גם לאחר שהמעבורת נטתה על צדה. כעת מתמקדים החוקרים בפנייה החדה שכלי השיט עשה לפני שהחל לנטות על צדו, וכן בשאלה אם פקודת פינוי מוקדמת הייתה עשויה להציל חיים רבים.

סבירות "נמוכה מאוד" למצוא ניצולים

הבוקר החלו כ-40 צוללים לחפש בסיפון השלישי של מה שנותר מהמעבורת. צולל אזרחי איתר שלוש גופות דרך חלון בקומה הרביעית, אולם דווח כי הוא לא התקשה להגיע אליהן.

במקביל, קרוביהם של הנעדרים השוהים בעיר ג'ינדו הסמוכה נתנו דגימות דנ"א. 32 גופות חולצו מאז התאונה ביום רביעי לפנות בוקר, שלוש מהן בשעות האחרונות. 271 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים, ולמעשה אפסו הסיכויים למצוא מי מהם בחיים. 174 נוסעים אחרים חולצו ביום הטביעה. מרבית נוסעיה של המעבורת שעשתה את דרכה לאי ג'ג'ו היו תלמידי תיכון ומוריהם שיצאו לטיול. אתמול תלה עצמו סגן מנהל בית הספר, לאחר שלא יכול היה לשאת את האובדן הכבד.

שין וון-נאם, ראש מרכז החירום המעורב בחיפושים, אמר כי מבצע החילוץ "עשוי לארוך חודש או חודשיים". הוא הודה כי הסבירות למצוא ניצולים "נמוכה מאוד". על החיפושים מקשים זרמים חזקים וראות לקויה. צ'וי סאנג-הואן, סגן מנהל משמר החופים הלאומי, אמר כי באזור ייפרשו רשתות שימנעו היסחפות של גופות.

קברניט המעבורת הדרום קוריאנית ששקעה מחולץ מכלי השיט. משמר החופים הדרום קוריאני, מערכת וואלה! NEWS
לי מזנק מהסיפון, כשהמעבורת בדרכה למצולות/מערכת וואלה! NEWS, משמר החופים הדרום קוריאני
החיפושים אחר ניצולים מטביעת המעבורת בקוריאה הדרומית, 18 באפריל 2014. רויטרס
החיפושים אחר ניצולים מטביעת המעבורת בקוריאה הדרומית, 18 באפריל 2014/רויטרס
חשש לחיי מאות נוסעים במעבורת ששקעה מול חופי קוריאה הדרומית. 16 באפריל 2014. AP
הקצין השלישי היה על ההגה המעבורת טובעת/AP
יומו השני של המבצע לחילוץ מעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית – 17 באפריל 2014. AP
יומו השני של המבצע לחילוץ מעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית – 17 באפריל 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully